La correspondència feta pública ahir entre Nueva Rumasa i el Banc Santander i els seus respectius presidents, José María Ruiz-Mateos i Emílo Botín revela un engany premeditat als inversors. Segons Nueva Rumasa, es tracta d'una "mala interpretació" d'unes frases tretes de context.

"Sí, potser el recaptat amb aquestes emissions no ha estat utilitzat en la seva totalitat per a l'adquisició de noves empreses. Potser part dels fons hagi hagut de ser utilitzat per pal·liar la sobtada, incomprensible i contundent falta de comunicació i suport del banc", assenyala la família en una de les missives. En una altra carta remesa a un directiu del Santander el febrer de 2009, Ruiz-Mateos pare reconeix obertament també que molta de la publicitat sobre inversions i llocs de treball "formen part del màrqueting".

"A l'hora de la veritat, si ho analitzes bé, quan portem a efecte alguna operació mercantil és perquè rebem més que no invertim...", afirma Ruiz-Mateos, per posteriorment assenyalar que "els temps no estan per invertir".