Anpro21, empresa tecnològica amb seu a Girona, ha tancat una ampliació de capital per valor de 300.000 euros que li permetran afrontar el seu procés d'internacionalització. Anpro 21 ha utilitzat sistemes d'intel·ligència artificial i software avançat per desenvolupar "Brand Rain", un producte que permet analitzar la reputació de marca d'empreses, institucions i personatges públics. Entre els principals clients de l'empresa gironina hi ha moltes multinacionals farmacèutiques.

Brand Rain disposa d'un sistema automàtic que captura informació de 4 milions de fonts digitals, 2.100 fonts impreses, 40 televisions i més de 20 emissores. És el primer producte que obté i analitza dades creuant informació dels mitjans tradicionals i els mitjans socials. Després, tota aquesta informació es processa amb complexos sistemes algorítmics, d'intel·ligència artificial i estadístics, que avaluen el contingut dels missatges, el seu context i el to. Això permet obtenir informació sobre l'evolució de la reputació de marques, productes o persones.

El desenvolupament de Brand Rain té les mires posades a ser el referent nacional en software per a la gestió de la reputació de marca i implantar-se als Estats Units i Llatinoamèrica.

Les necessitats de finançament per abordar el seu pla estratègic a 5 anys són de 700.000 euros. A través de l'ampliació de capital (300.000 euros), i de finançament públic, ja s'han aconseguit 422.000 euros. "El mercat està molt animat i en el sector hi ha pocs desenvolupaments com el nostre" va assegurar Óscar Trabazos director d'Anpro 21, que espera captar aviat els 278.000 que falten per arribar a l'objectiu del pla estratègic.