La marca de roba Buenos Liberto, que entre els anys 80 i principis del 2000 va tenir un gran èxit a Espanya, tornarà a comercialitzar-se a través d'un web propi i dels principals portals de venda a Internet.

La iniciativa és de l'empresa Ultra Cinco, nascuda el 1999 i especialitzada en gestió, estratègia i imatge de marques de moda, segons ha informat avui en un comunicat.

L'any 2006, la fàbrica de Vidreres, la més important de totes, va tancar les seves portes i va cessar la seva activitat i va deixar sense feina 55 treballadors, malgrat que Buenos Liberto venia més d'1,5 milions de peces anuals.

De moment, la marca tornarà amb una col·lecció per a home, que inclou pantalons i camises, i està previst que l'hivern que ve es presenti la col·lecció de dona.

Buenos Liberto va néixer a França en els anys 70 i el 1984 va començar a distribuir les seves peces de roba a Espanya, especialitzant-se primer en texans, per obrir-se després als pantalons, samarretes, camises, sabates, jaquetes i fins i tot una colònia.

La marca, que es distingeix pel característic logotip de l'indi, va revolucionar el mercat espanyol en ser la primera firma que va introduir la tècnica de l'"stone washed", que consisteix a rentar els pantalons amb pedra tosca perquè aparentin estar envellits.