La gran banca planta cara a ING i cobrarà per l'ús dels seus caixers

La decisió es farà palesa a l'octubre, quan la meitat dels caixers cobraran dos euros als no clients

11.08.2015 | 07:15

La gran banca espanyola -Santander, BBVA i CaixaBank- ha decidit plantar cara a entitats com ING, que ofereix als seus clients utilitzar sense comissions els caixers d'altres entitats, una situació que canviarà a partir del proper mes d'octubre, quan la meitat dels caixers a Espanya cobraran dos euros als no-clients.

Fins al febrer, quan CaixaBank va anunciar que començaria a cobrar aquesta comissió per la retirada d'efectiu a aquells usuaris dels quals la targeta no fos de la seva signatura, els clients d'ING o EVO podien utilitzar qualsevol caixer sense cost. CaixaBank, que ha realitzat una inversió de 500 milions d'euros per renovar els seus 8.500 caixers, va justificar aquesta mesura perquè "no es pot regalar -aquest servei- als clients d'altres bancs que no s'han gastat res a posar caixers i que utilitzen el dels altres de forma gratuïta".

A aquesta pràctica s'hi han sumat entitats com BBVA, amb uns 6.000 caixers, i Santander, amb gairebé 5.000, al·legant, com ja va fer l'entitat catalana, que el manteniment i lloguer d'aquests terminals suposa un gran cost per a les companyies, "que no tenen les que ofereixen els caixers d'altres als seus clients".En aquest sentit, l'entitat presidida per Ana Botín defensa l'aplicació d'aquesta comissió amb l'argument que els bancs inverteixen molt en els seus caixers, ja que tant la instal·lació com el manteniment són "cars" i "té sentit que aquests costos es traslladen als no clients". Altres entitats com Sabadell o el Popular, estan estudiant si aplicar aquesta mesura o bé fer com Bankia, que posseeix el 16% dels caixers de tot Espanya i que ja ha confirmat que no cobrarà els no-clients per a la seva utilització.

La decisió de cobrar en caixers als clients d'altres bancs perjudica principalment ING i EVO Banco, que no disposen d'una xarxa física d'oficines i caixers i que en els últims anys s'han diferenciat de la resta d'entitats per les seves campanyes "comissions zero" en utilitzar els terminals de les altres companyies. De moment, EVO Banc ha assegurat que tornarà els dos euros a titulars del compte "intel·ligent" de l'entitat, que han subscrit ja el 88% dels seus clients, sempre que la retirada d'efectiu sigui igual o superior a 120 euros.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema