El fabricant alemany Volkswagen va informar ahir que cridarà a revisió a 8,5 milions de vehicles a Europa per solucionar la manipulació del motor dièsel mitjançant programari, després de l'escàndol de les emissions d'automòbils de la firma.

El constructor va celebrar, en un comunicat, a la decisió de les autoritats alemanyes d'implementar un calendari sobre aquest tema. "La decisió dóna als clients claredat respecte a l'ús il·limitat del vehicle en el futur", va afegir el grup automobilístic.

La crida a revisió es refereix a 28 mercats de la Unió Europea i inclou 2,4 milions de vehicles a Alemanya, mentre que fora de la UE cada país especificarà què automòbils estan afectats.

Volkswagen contactarà als clients i els informarà directament.

A més, els clients poden visitar la pàgina web volkswagen.de/info creada el 2 d'octubre i introduir el nombre de bastidor del seu vehicle per saber si està afectat.

El grup automobilístic alemany va afegir que hi ha pàgines en internet similars de les marques Audi, Seat i Skoda.

La crida a revisió dels vehicles s'iniciarà al començament de 2016.

A més, Volkswagen haurà de presentar en les properes setmanes a les autoritats alemanyes les solucions per als models equipats amb un motor dièsel manipulat.

Volkswagen va apuntar en la seva nota que les solucions tècniques poden ser mesures de programari i maquinari, que actualment desenvolupa "per a cada sèrie afectada i cada any de fabricació afectat".

El nou president del grup Volkswagen, Matthias Müller, i el director de la marca VW, Herbert Diess, van explicar als 400 principals directius de la companyia les conseqüències de l'escàndol de manipulació d'emissions de gasos contaminants en els vehicles dièsel, si bé l'empresa no va facilitar informacions de la trobada.

La companyia alemanya vol reduir més costos (fins ara volia estalviar 10.000 milions d'euros), retallarà inversions i apostarà pels models híbrids i elèctrics.

No obstant això, el dièsel s'ha consolidat a Europa, on la quota de mercat d'aquests vehicles ha pujat fins al 53,1%, des del 13,8% de 1990. Els fabricants de models premium com Audi, BMW i Mercedes-Benz són els que més usen el dièsel.