E

nvoltar-te d'un equip millor que tu mateix. És una dels punts en els que van coincidir ahir diversos empresaris gironins que van participar en una taula rodona de la primera jornada del Fòrum Connecta, que va reunir prop de 500 persones al Palau de Congressos de Girona.

Èrik Mayol, director Eurekakids; Ingrid Rahola i Glòria Salomó co-fundadores de Llagurt; Jan Andreu, director Grup Andreu; Miquel Angel Bonachera, director AB-Biotics, van explicar els seus casos en la taula rodona «Aprenent de les empreses i els empleats d'èxit», on van exposar els valors que apliquen a les seves companyies, la importància dels equips de professionals amb els que compten, i com els seleccionen.

Poc abans, el mateix espai l'ocupaven responsables de diferents empreses gironines de recursos humans, que van debatre sobre com es poden connectar l'empresa i el talent. Molts d'ells van coincidir en la necessitat de teixir una xarxa de contactes -tant a nivell personal com a les xarxes socials- que et permeti acostar-te a possibles ofertes laborals.

No obstant, des del públic es va retreure que els actuals processos de selecció solen fer una criva inicial a partir de curriculums que deixa fora aspirants molt qualificats.

Les taules rodones van ser seguides amb molt d'interés per l'auditori, però el ponent estrella de la jornada va ser Emili Duró, que va buscar millorar la motivació i la mentalitat positiva dels assistents a través de reflexions personals i videos motivacionals. Entre d'altres qüestions va explicar que bona part de l'èxit professional no es deu als coneixements sinó a l'actitud.

També va tenir molt d'èxit la darrera ponència de la jornada en la que el professor d'Esade Carles Torrecilla va fer la Masterclass. «Ven el teu perfil professional en 5 minuts. Tècnica "Elevator Pitch"».

Precisament avui, en la segona i última jornada del Fòrum Connecta, se celebrarà l'«speed dating»,on diferents empreses faran 200 entrevistes de 10 minuts a aspirtants a cobrir vacants laborals que ofereixen.

Així mateix es faran tallers sobre preparació de curriculums i entrevistes, la recerca de feina a les xarxes socials, i una sessió de coaching per aturats.