EMPRESA I CONEIXEMENT

"Una empresa que no sigui capaç de reinventar-se acabarà fracassant"

17.12.2015 | 07:16
"Una empresa que no sigui capaç de reinventar-se acabarà fracassant"

President de l'Associació Espanyola de Directius (AED). Pau Herrera (Barcelona, 1967) compta amb una llarga trajectòria en el sector de la comunicació i és conseller de diverses empreses. Com a president de l'AED va apostar per portar a Girona una jornada en què directius de tot l'Estat debatin i reflexionin sobre l'actualitat i el futur. Aquest dilluns se celebra la cinquena edició, on s'espera l'assistència de 800 empresaris, directius i estudiants.

Girona tornarà a ser demà, i per un dia, la capital dels empresaris i directius de tot l'Estat. La jornada Economia i Coneixement, organitzada per l'Associació Espanyola de Directius (AED) i Tribuna de Girona, arriba a la cinquena edició sota el títol "Reinventa't: innova per competir". Divuit grans directius i experts que posaran en comú els seus coneixements sobre la transformació de les empreses, el lideratge en moments de canvis i les noves tendències en innovació. Pau Herrera, president de l'AED, ens en parla en aquesta entrevista, en la que també analitza altres qüestions d'actualitat.

Per què s'ha escollit com a lema de la jornada "Innova o Reinventa't"?

En una enquesta que vam fer als directius associats a l'AED vam veure que el 80% d'ells havia realitzat canvis profunds a les seves empreses en els darrers anys i la gran majoria d'ells pensava ?seguir-ne fent. Les coses, al món, també en les empreses i en els mercats, evolucionen molt ràpid. Si no et reinventes tens moltes opcions de no assabentar-te de què passa i d'allunyar-te dels teus clients. Una empresa que no innovi i no es reinventi està condemnada a ser cada vegada més petita. Una empresa que no es reinventi acabarà fracassant.

Què entén per reinventar-se?

Samsung és avui un líder mundial en electrònica de consum, però inicialment era una empresa dedicada a la pesca del salmó. Ho veurem a la jornada, on tindrem ponents que explicaran casos d'èxit i de fracàs. Empreses que tenien una activitat i que avui s´han convertit en companyies destacades en un sector que té poc a veure amb el que feien inicialment. Per exemple Lekué, una companyia que es dedicava a la injecció de silicona i que avui és un referent en estris per a la cuina.

A qui va dirigida la jornada?

Les comarques gironines ja tenen jornades econòmiques importants, com les de s'Agaró, on es parla molt de macroeconomia, o el Fòrum Impulsa, on es parla molt d'emprenedoria. La nostra jornada parla de microeconomia, de reflexió sobre gestió de l'empresa. Vindran molts empresaris i directius, també tindrem joves. I això és molt important. Vénen estudiants, però també empresaris que vénen amb els seus fills, que vénen a compartir i reflexionar. Això des de l'AED ho volem potenciar i Girona ha estat el nostre laboratori de proves.

En un món que canvia tan ràpid, les adminstracions són prou àgils per atendre les necessitats de les empreses?

L'administració hauria de ser molt més flexible. I no cal que anem a emmirallar-nos en experiències llunyanes, ni en Silicon Valley. Per exemple, a Holanda, un familiar que deixa diners a un altre per engegar un negoci, té exempcions fiscals importants. Calen incentius fiscals a les empreses que comencen o a les preexistents que estan fent esforços per innovar i reinventar-se. No oblidem que és més fàcil mantenir una empresa oberta que obrir-ne una de nova.

Quins plans té l'AED per als pròxims mesos?

Estem creixent en associats i incrementant la nostra presència a diferents punts de l'Estat. Acabem d'obrir a les Canàries, estem ampliant València, en breu obrirem a Galícia i tenim un nou consell directiu a Madrid. Nosaltres anem on hi ha directius i empreses que tiren endavant i que tenen voluntat de compartir experiències.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit
Enllaços recomanats: Premis cinema