Destil·leries Gerunda, El Magatzem del Pont o el restaurant Vinomi són alguns dels projectes empresarials que porten el segell de Joaquim Vich. Fa uns dies, va compartir la seva experiència com a emprenedor amb els alumnes del Màster d´Emprenedoria i Desenvolupament Empresarial de la Universitat de Girona, destacant l´actual aposta pel restaurant Vinomi.

En la trajectòria empresarial de Joaquim Vich destaca el llançament els anys 80 del licor de poma Golden´s Ger, producte que va rebre el reconeixement de qualitat internacional i que va suposar l´inici de la producció i importació d´una gamma més àmplia de licors que va caracteritzar durant molts anys l´èxit empresarial de Destil·leries Gerunda.

El restaurant Vinomi està situat a l´històric edifici modernista quee durant anys va ser seu de les destil·leries i que des de l´any 2000 acull també la botiga de vins "El Magatzem del Pont". El "Magatzem" vol donar a conèixer als seus clients la seva selecció de vins extraordinaris, procedents majoritàriament de cellers familiars. Segons Vich, aquesta filosofia d´atenció personalitzada, tracte amable i qualitat, és la que també acompanya el restaurant Vinomi, situat al costat, que ofereix cuina catalana modernitzada, amb productes que qualitat i de Km0, i on els clients poden gaudir dels vins que compren a la botiga per gairebé el mateix preu que si se´ls prenguessin a casa.

Els estudiants del Màster, que provenen de les comarques de Girona i de Barcelona, però també en bona part de països com ara Colòmbia, Equador, Perú, Romania i Venezuela, van demostrar molt d´interès per la història empresarial del Sr. Vich. De fet, algun d´ells té interès en emprendre projectes dins el món gastronòmic.

El Màster d'Emprenedoria, que es troba aquest any en la segona edició, té per objectiu proporcionar una formació especialitzada i avançada per a la posada en marxa de projectes empresarials, siguin empreses de nova creació o projectes d´intraemprenedoria en empreses ja existents. Ofereix formació en base a la realitat i la pràctica empresarial per mitjà d´activitats com ara les visites a empreses o la participació en jornades empresarials i també a través de persones convidades a participar en les classes del màster, assegurant d´aquesta manera el contacte directe dels estudiants amb emprenedors i empreses.