El BBVA ha llançat el servei de Alta immediata, que permet obrir una compta amb el mòbil i començar a operar immediatament, amb un procés de verificació d'identitat a partir del reconeixement biomètric, que requereix que el client enviï una selfie i corrobori la identificació a través d'una videotrucada. Ahir, a Madrid, la responsable de BBVA Espanya, Cristina de Parias, explicava que es tracta d'«un pas molt important» en la relació del client amb el banc i afegia que es tracta de facilitar la vida a uns clients que valoren cada vegada més el seu temps i la comoditat de poder fer tot allò que es pugui des del mòbil «de forma senzilla». «Volem que el mòbil sigui el comandament a distància de la relació del client amb el banc», i que funcioni com una porta d'entrada a un munt de funcionalitats que estan disponibles per a mòbils amb sistema operatiu Android i a partir de la setmana vinent també per a cel·lulars que operen amb IOS (Apple).

Per la seva banda, el responsable de Transformació Digital de BBVA Espanya, Gonzalo Rodríguez, va aclarir que el banc no ha fixat un objectiu de captació de nous clients, perquè no es tracta d'una campanya puntual, sinó d'una iniciativa permanent. Per esdevenir client de BBVA amb el servei d'Alta immediata amb el mòbil, té l'opció de fer-ho a través del web del banc o bé a través d'una aplicació; un cop ho faci, haurà d'identificar-se i omplir un formulari amb les seves dades personals. Aleshores, el servei li sol·licitarà una foto del seu DNI i una selfie que el nou client haurà de fer-se al moment, amb la finalitat de verificar que es tracta de la mateixa persona que apareix a la foto del document, a través d'un sistema de reconeixement biomètric. Per tancar el procés, que dura amb prou feines cinc minuts, un gestor contactarà amb el client mitjançant una videoconferència, verificarà de nou la seva identitat i aquest ja podrà començar a operar. L'entitat ofereix un compte i una targeta sense comissions, s'encarrega de canviar les domiciliacions que desitgi el client amb una foto del rebut en qüestió i permet pagar amb el mòbil i disposar d'efectiu sense targeta, així com activar i desactivar la targeta per evitar usos fraudulents. S'hi poden contratar préstecs o un dipòsit a termini; de mica en mica s'hi incorporaran nous productes.