otxes elèctrics, híbrids i hiperconnectats són els protagonistes del saló Automobile Barcelona, en el qual destaquen també vehicles que condueixen per si sols, com els Tesla, i clàssics com el Seat 600, que amb 60 anys d'història segueix captant l'atenció dels visitants.

Una trentena de marques automobilístiques participen aquest any en el renovat Saló de l'Automòbil de Barcelona, en el qual s'exposen els models més innovadors, els prototips més cridaners i les últimes innovacions en matèria de connectivitat.

Un dels vehicles amb un disseny més futurista és el Nissan BladeGlidder, un prototip elèctric de tres places que evoca els cotxes de carreres de Fórmula 1 i que la marca japonesa defineix com «el súmmum de la innovació».

A tot el món existeixen només dos prototips com aquest, que estan custodiats a Londres, encara que puntualment visiten diferents fires d'automòbils.

La participació del fabricant nord-Americà Tesla és una de les novetats de l'Automobile 2017, que mostra dos dels models de més èxit de la companyia d'Elon Musk: el X, un totcamí amb capacitat de fins a set places, i la berlina S.

Els dos cotxes són completament elèctrics i poden conduir de forma autònoma -el conductor passa a ser un mer ocupant- gràcies a un radar i càmeres en els laterals i en el frontal. La legislació actual, això no obstant, encara no permet aquest tipus de conducció en cap país.

Els Tesla, emmarcats en la gamma de luxe del segment elèctric, poden adquirir-se a Espanya a partir de 85.000 euros.

Aquest import és molt superior a la majoria de models que s'exposen aquests dies a Fira de Barcelona, però queda lluny del preu del Ferrari GTCT, el cotxe més car del saló, amb un preu de més de 360.000 euros.

Aquest espectacular esportiu, present en l'Automobile gràcies a Cars Gallery, el distribuïdor exclusiu de la firma del «cavallino rampante» i Maserati a Catalunya i Llevant, ofereix quatre places, està dotat amb l'última tecnologia i té un motor de 660 cavalls, capaç d'accelerar de 0 a 100 en tan sols 3,5 segons. Un vehicle Mercedes que aparca de forma autònoma i un Mini Countryman amb un sostre convertible en tenda de campanya rectangular són dos altres dels models que més criden l'atenció d'aquest saló de l'automòbil, que obrirà demà les seves portes al públic general.

I entre tanta tecnologia, disseny, innovació, brillantor i ostentació, SEAT ret homenatge en el saló a un dels seus models històrics: el 600, un clàssic de 1957 que es presenta en aquesta ocasió en color blau clar, descapotable i amb 32 cavalls de potència.

El 600 no ofereix Bluetooth, navegador, carregador sense fil, càmeres laterals ni assistents de conducció, encara que seixanta anys després de la seva arribada al mercat segueix sent un model mític i admirat capaç de competir en la captació d'atenció amb els últims llançaments de les millors marques.