Globalimar inverteix mig milió d'euros en la implantació de l'envasat «skin pack»

El sistema, que protegeix amb film transparent i al buit, millora la visibilitat i la preservació

28.05.2017 | 02:14

Amb una aposta clara per la innovació, Globalimar, companyia de Llagostera dedicada a l'elaboració, importació i comercialització de productes del mar congelats, ha implantat la tecnologia skin pack en l'envasat d'una vintena de productes, concretament els que comercialitza sota la marca Aligator. Amb una inversió global de mig milió d'euros, Globalimar ha adquirit una nova màquina, provinent d'Itàlia, que envasa el peix i marisc congelat amb una pel·lícula transparent extremadament fina que millora la seva visibilitat i preservació.

Tot i ser un sistema d'envasat freqüent en altres tipus de productes, la tecnologia skin pack s'usa poc en el sector del peix congelat, on encara està molt arrelat l'ús de la bossa de plàstic. Aquest nou sistema permet que el producte sigui visible de forma immediata, que es pugui palpar la forma i frescor de cada peça de peix o marisc congelat i, en ser al buit, que el producte preservi millor tant les seves propietats naturals com les organolèptiques.

La comercialització dels productes Aligator envasats en skin pack, com la sèpia, el calamar, el llagostí pelat o les vieires, ha començat aquesta setmana pel canal de distribució retail i ja es pot trobar als lineals de cadenes d'alimentació com El Corte Inglés, Grup Alcampo, Grup Carrefour i Condis, entre altres.

Segons Jordi Martí, CEO de Globalimar, «apliquem skin pack als productes més estratègics que ens interessa potenciar per aportar valor al consumidor». «De moment», segons Martí, «el nou envasat ha tingut molt bona acollida, ja que permet fer-se una idea del producte a primera vista, i aquest fet és clau, ja que segons l'estudi europeu dels hàbits de consum dels productes del mar (Hàbits de consum de productes de la pesca i l'aqüicultura per la Unió Europea, realitzat per Kantar TNS), l'aspecte més important a l'hora de comprar aquest tipus de producte és l'aparença (frescor i presentació), per davant del preu».


La congelació amb nitrogen

A part de l'envasat amb el sistema skin pack, Globalimar compta amb altres eines d'alt valor tecnològic, com la congelació amb nitrogen d'alguns dels seus productes. Aquest tipus de congelació s'aplica a Escòcia, en una de les plantes proveïdores de la companyia de Llagostera.

La congelació amb nitrogen permet conservar la textura natural del producte, com a principal avantatge, tot i que encareix el procés. Globalimar aplica la congelació amb nitrogen actualment només a productes d'alt valor, com l'escamarlà i el llamàntol.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Economia

Un grup de nens, entrant a una escola de Lloret de Mar.
Un estudi estableix que les famílies gastaran 1.212 € per fill en el proper curs

Un estudi estableix que les famílies gastaran 1.212 € per fill en el proper curs

Els alumnes matriculats en l'educació pública pagaran una mitjana de 841 euros, mentre que els que...

L´atur, el repte pendent de la UE

Els Vint-i-set arriben al desè aniversari de l'inici de la crisi financera i econòmica més...

Més de 400.000 catalans han demanat crèdit per poder pagar les seves vacances

Catalunya és la segona autonomia amb major nombre d'endeutats per aquest motiu. Un 58% dels...

Brussel·les renya les autonomies per les restriccions a la implantació del comerç

La Comissió Europea reclama a les comunitats mesures liberalitzadores i alerta contra la...

Enllaços recomanats: Premis cinema