Unió de Pagesos va mantenir dimarts passat una reunió amb el subdirector general d'Explotació Viària del Departament de Territori, Albert Gómez, i la Cap de Secció d'Explotació del Servei Territorial de Carreteres de Barcelona de la mateixa Conselleria, Maria Herruzo, per treballar l'informe que el 8 de març el sindicat va lliurar al conseller Rull, i que recull els punts conflictius concrets per a la circulació de vehicles i maquinària agrària de cara a que Territori ofereixi una solució per garantir que no siguin un escull per a l'activitat professional agrària.

El sindicat reclama que el Govern resolgui la mobilitat agrària als punts de les següents vies que són de la seva titularitat; pel que fa a les comarques de Barcelona: la C-15, des d'Olèrdola (Alt Penedès) fins a Igualada (Anoia) i que continua, com a C-37, fins a Sant Salvador de Guardiola (Bages); a la C-37, ronda sud d'Igualada (Anoia); també a la C-17, en diversos punts que discorren per Osona; a la C-25, en el camí vell de Rajadell (Bages); a la C-16, a Puig-reig (Berguedà), i la C-31, l'autovia de Castelldefels, en el tram del Prat de Llobregat (Baix Llobregat). A les comarques de Girona: a la C-35, especialment en el tram entre Maçanet de la Selva i Vidreres (la Selva), i a la C-66, en el tram de Besalú a Olot (Garrotxa). Per acabar, a les comarques de Tarragona: a l'autovia C-14 Reus (Baix Camp)- Alcover (Alt Camp), i a la C-51, en el tram del coll de Santa Maria fins a la Bisbal del Penedès (Alt Camp-Baix Penedès).

Respecte de les peticions de pas de tractors durant la sega i la verema que Unió de Pagesos ja té demanades en els punts on cal donar una resposta transitòria, els representants de Territori han avançat que les autoritzaran com ja han fet els darrers anys a petició del sindicat. Cal recordar que ja fa quatre anys des de que Unió de Pagesos va iniciar la campanya No ens barreu el pas, després de detectar un augment de les traves en la circulació de la maquinària agrària degut a la manca de vies de servei (fins i tot en infraestructures noves), i a l'augment del risc per a la pagesia en vies que no estan ben condicionades tenint en compte el volum de trànsit de gran tonatge que hi circula. Unió de Pagesos denuncia que aquestes casuístiques dificulten l'accés a les finques, i, en alguns casos, obliguen la pagesia a haver circular per nuclis urbans o polígons industrials; en definitiva, «la pagesia es veu abocada a recórrer a trajectes alternatius que suposen més temps de trajecte, un increment de costos, i un augment del perill per a la circulació, ja que en molts casos els tractors han de circular per carreteres estretes, amb revolts pronunciats i poca visibilitat», fet que fa incrementar «el risc» d'accidents.