Un grup de familiars de les víctimes de l'avió de Germanwings que el copilot Andreas Lubitz va estavellar contra els Alps va mostrar la seva indignació davant el tracte rebut per Lufthansa, matriu d'aquesta aerolínia, i alhora va qualificar d'«insultant» la indemnització que se'ls ha ofert. La carta, difosa pel diari Bild i dirigida al president de Lufthansa, Carsten Spohr, conté dures acusacions dels familiars dels 16 escolars i dues mestres de la localitat de Haltern am See (oest del país) que viatjaven en l'Airbus 320 que feia la ruta de Barcelona a Düsseldorf.

Entre d'altres retrets, imputen a l'aerolínia haver-se preocupat «dels seus clients», però no de les víctimes, i lamenten que ni tan sols van demanar perdó pel dolor causat als familiars. «El senyor Joachim Gauck, la senyora Angela Merkel i la senyora Hannelore Kraft no van parlar amb nosaltres», s'afirma en la carta, en al·lusió a les reaccions del president, la cancellera i la primer ministre del Land de Renània del Nord-Westfàlia després de la catàstrofe, en què van morir 150 persones.

Els familiars diuen haver trobat a faltar «un parell de paraules, en conversa personal» amb ells i retreuen a Spohr no haver respost a la invitació perquè anés a l'enterrament del grup de Haltern, extrem que es va desmentir des Lufthansa, ja que segons el seu portaveu no se'l va convidar personalment.

Des del diari Bild, el portaveu de l'aerolínia, Andreas Bartels, va expressar la seva comprensió cap a la indignació dels afectats i va descartar que hi hagi una carta de resposta de Spohr, alhora que va recordar que els advocats de Lufthansa estan en contacte amb els familiars de les víctimes.

En la carta, signada per 32 cercles propers de les víctimes de Haltern, es qualifica d'«insultant» la suma oferta com a indemnització -25.000 per cada mort, més 10.000 a cada familiar directe- i es recorda que la catàstrofe la va provocar un «empleat» de la companyia. «Si un empleat d'una empresa de construcció trenca una finestra de casa seva, evidentment ha de respondre l'empresa. No entén Lufthansa que també ha de respondre pels danys del seu empleat?», es pregunten.