Una desena de grans constructores com FCC, Urbaser, Avintia o Ortiz Construcciones y Proyectos; empreses de serveis i fins i tot una fundació cultural han pagat enquestes electorals per al Partit Popular en almenys set municipis madrilenys per més de 400.000 euros en els últims 10 anys, segons la documentació que consta en el sumari de l'Operació Púnica.

Segons la Ser, aquestes societats han estat després adjudicatàries de contractes en aquestes localitats. Les empreses camuflaven els sondejos d'intenció de vot sota l'aparença d'estudis socioeconòmics amb la complicitat i col·laboració de la consultora TNS, encarregada sempre d'executar les enquestes. El director de Projectes d'aquesta empresa, Víctor Manuel Sobrino, ha estat imputat per malversació, suborn i frau a causa d'aquests fets pel jutge de l'Audiència Nacional que instrueix el cas, Eloy Velasco.

Les empreses de la construcció i gestió de residus FCC, Urbaser, Ortiz Construcciones y Proyectos, i Avintia; societats consultores i d'imatge com Ruiz & San Juan, Noxa Consulting, Focus Asesoría i Imagen i Open Sport; les empreses de l'aconseguidor David Marjaliza anomenades Vancouver, Ruta Energética, Inversiones y Estudios Urbanos; i fins i tot l'extinta fundació cultural Valdemoro Siglo XXI han pagat entre 2005 i 2015 un total de 419.700 euros en enquestes d'intenció de vot per als municipis governats pel Partit Popular de Valdemoro, Alcalá de Henares, Móstoles, Pozuelo de Alarcón, Alcobendas, Brunete, Torrejón de Velasco i el socialista de Parla.

Segons la documentació que figura en el sumari, aquestes societats signaven amb TNS, l'empresa encarregada d'elaborar les enquestes, contractes fraudulents en què simulaven la realització d'un estudi socioeconòmic sobre el municipi amb el propòsit d'aconseguir un nou nínxol de mercat, però en realitat es tractava d'enquestes electorals els destinataris últims de les quals eren el Partit Popular a aquestes set localitats i el PSOE, en el cas de Parla. El partit s'estalviava d'aquesta manera el cost d'aquests baròmetres d'intenció de vot.