El Col·legi Oficial de Pilots de l'Aviació Comercial (Copac) va exigir un major control de les certificacions mèdiques del personal de vol a les autoritats aeronàutiques després de l'accident de Germanwings. En un comunicat, el Copac va destacar que cal tenir en compte el context professional en el qual es mouen els pilots, "exigent, inestable i estressant", unit al desgast psíquic i físic, per avaluar la possibilitat que necessitin "assistència especialitzada i un tractament que afavoreixi la rehabilitació del pilot".

L'informe de l'accident del vol 4U9525 de la companyia alemanya Germanwings estableix que el copilot, Andreas Lubitz, patia trastorns mentals amb símptomes psicòtics i va estavellar l'avió de manera intencionada. El Copac va assenyalar que aquest informe reflecteix "mancances i errors" en el procés de certificació mèdica per part de l'autoritat aeronàutica alemanya.

Paral·lelament, el Col·legi de Metges de Barcelona està preparant un document sobre els límits del secret professional perquè no tornin a passar casos com el de l'avió de Germanwings, en què la depressió del pilot no va ser comunicada a l'empresa. El president del Col·legi de Metges de Barcelona, Jaume Padrós, va considerar no obstant això que el secret professional només s'ha de revelar "molt excepcionalment" i s'ha de fer "amb molt rigor" i per protegir tercers.

La Comissió Europea (CE) va assenyalar que analitzarà acuradament l'informe de la investigació sobre l'accident, en especial allò referent a les recomanacions que dirigeix a l'executiu comunitari. "Saludem l'informe de la investigació publicat diumenge per les autoritats franceses. L'analitzarem acuradament, en particular respecte la recomanació sobre seguretat que dirigeix a la Comissió", va afirmar el portaveu comunitari de Transport, Jakub Adamowicz. El portaveu va destacar que després de l'accident la CE "no va perdre temps i va prendre les mesures necessàries per garantir el més alt nivell de seguretat aèria per a tots els europeus".

L'Associació d'Afectats del Vol GWI9525 als Alps, que reuneix famílies de víctimes de l'accident de Germanwings, la majoria espanyoles, va demanar a les institucions els "canvis legals necessaris" després de veure "acreditat" que el sistema de control dels pilots "ha fallat enormement" en aquest cas. "Les institucions públiques i privades tenen l'obligació de vetllar per la seguretat de tots nosaltres", va afegir.