Una vídua de 68 anys de Múrcia es va passar 56 hores al telèfon esperant que li confirmessin la seva petició d'un lloc de treball per al seu fill després de veure a la televisió un número telefònic d'ajuda, que va resultar ser de tarificació especial. Com a conseqüència d'això, la dona va rebre una factura de 1.400 euros.

El cas ha estat donat a conèixer, coincidint amb els actes del Dia mundial dels Drets del Consumidor, per la presidenta de l'organització de consumidors Thader, Juana Pérez, que ha denunciat com un dels enganys més habituals, el relacionat amb la tarificació especial.

Pel que sembla, la dona estava desesperada perquè el seu fill de 36 anys no trobava feina i estava deprimit i només amb els ingressos que ella tenia de la paga de viduïtat amb prou feines podien pagar les seves factures, per la qual cosa va decidir trucar a un nombre que una nit va veure en televisió amb el lema "truca'ns i t'ajudarem" per demanar una ocupació per al seu fill.

La dona estava obsessionada amb que no se li tallés la trucada, amb la idea que algú podria en algun moment donar solució a la seva peticiói, amb ajuda de refrescs amb cafeïna, es va mantenir desperta i al telèfon durant 56 hores, sense obtenir la resposta.

La dona va pensar que havia d'insistir l'endemà, per la qual cosa va tornar a marcar el telèfon, i va ser llavors quan va entendre que podia ser un engany.

Després d'acudir a Thader Consum, l'organització va contactar amb l'empresa de telefonia i va aconseguir una important rebaixa en la factura que la dona murciana ha anat pagant a terminis.

Segons l'organització de consumidors, la dona desconeixia el que era un telèfon de tarificació especial, en els quals a l'inici de la conversa ha d'informar-se del preu per minut de la comunicació, la qual cosa pel que sembla no va succeir en aquesta ocasió.