Un jutjat de Coslada (Madrid) ha obert una investigació d'ofici arran de la mort d'una dona de 23 anys que patia una crisi epilèptica i la família de la qual va denunciar que l'ambulància del servei d'emergències del Summa va trigar 81 minuts a arribar al domicili des del primer avís.

El succés va tenir lloc el passat 18 de març a aquesta localitat situada a l'est de Madrid, quan l'ambulància que va acudir en auxili de la malalta a causa d'una crisi epilèptica va trigar 81 minuts a arribar al domicili de la jove, un lapse que el director gerent del Summa 112, Pablo Cerca, rebaixa a 51 minuts.

La família va avisar el metge coordinador del servei d'urgències que la jove tenia atacs i una febre de 41 graus, pel que entenen que la dilació en l'arribada de l'ambulància és inadmissible i fruit d'un error de valoració del metge coordinador.

A més, la família es pregunta on era l'UVI destinada a cobrir les incidències a Coslada. "A Madrid tenim el pitjor centre coordinador del 061 de tot Espanya", va exposar l'Associació de Víctimes de Negligències Sanitàries, que en tot cas vincula allò succeït a la manca de mitjans.