Mercadona està preparada per fer el salt internacional. La cadena de supermercats, líder a Espanya, obrirà les primeres botigues a Portugal el 2019. La decisió marca un abans i un després en l'estratègia de la companyia, concentrada fins ara a estendre el seu negoci per tot el territori estatal. El consell d'administració de la companyia, presidit per Juan Roig, ha donat llum verda a la internacionalització en la reunió mantinguda ahir al migdia, segons El Mundo. En principi, Mercadona té previst creuar la frontera lusitana d'aquí a tres anys amb la inauguració de quatre botigues. Posteriorment, el grup amb la major plantilla d'Espanya anirà estenent la seva fórmula d'èxit pel país veí.

La decisió de fer el salt internacional es produeix just després que la companyia hagi aconseguit conquerir totes les províncies espanyoles. A finals de maig, la cadena de distribució va anunciar l'obertura d'una botiga a Irun. Guipúscoa era l'única demarcació que li faltava per tenir presència a tot el territori estatal. Mercadona va mantenir un ritme potent d'obertures durant el 2015. Va posar en marxa 60 nous supermercats, fins a sumar un total de 1.574. El pla de Roig és obrir altres 60 aquest any i renovar altres 35.

Amb el desembarcament a Portugal, Mercadona trepitja un terreny estratègic fins ara inexplorat. No obstant això, el gegant de la distribució es manté inamovible en les dues característiques que més el diferencien de la competència: ni obrirà els festius ni apostarà amb força per la venda online. Per a Roig, donar servei un dia de festa «no és bo per al client». «Hauríem de pagar més als treballadors pel festiu i elevar així el preu del producte», va assegurar el president del grup el març passat en l'última presentació de resultats.