No serà el Mundial de ral·lis, però l'edició d'aquest 2009 del ral·li Costa Brava promet emocions fortes i un cartell de luxe. La prova, que es disputarà els dies 6 i 7 de novembre amb seu a Lloret de Mar, serà "la millor" dels últims anys segons va confessar ahir l'organitzador, Àlex Romaní. L'interès estarà centrat en diversos aspectes, però els més cridaners seran la presència de pilots com Walter Röhl (Porshe 911) i Jean Ragnotti i Alain Serpaggi (Renault Alpine A110) en el Campionat d'Europa FIA de vehicles històrics, i el trepidant duel en la lluita pel Campionat d'Espanya entre Xevi Pons (Mitsubishi Lancer Evo X) i Enrique Ojeda (Subaru Impreza).

"Una prova del Mundial val més d'1,5 milions d'euros i nosaltres amb molts menys diners, uns 300.000 euros, hem sigut capaços de portar a Lloret la meitat de gent que abans. L'impacte econòmic està assegurat i s'ha guanyat, a més, en proximitat", explicava un Romaní que valorava especialment l'impacte internacional que té la prova de vehicles clàssics, amb la presència de pilots que han fet història al Mundial. "Tenir l'equip Renault Historie and Collection amb Ragnotti i Serpaggi és un luxe", assegura el membre de l'organització.

Els trams de competició ja s'han publicat i d'aquesta manera el divendres 6 de novembre els participants al Campionat d'Espanya i de Catalunya de velocitat passaran per Grions i per Sant Hilari-la Cantina, mentre que els qui facin l'Europeu d'Històrics circularan pel mateix itinerari en sentit invers. L'endemà els "moderns" faran Tossa-Sant Feliu, Madremanya, Tossa-Sant Grau i els Àngels, només els dos darrers per als "històrics".

Sobre el Campionat d'Espanya de ral·lis, Romaní va destacar que la prova gironina pot ser determinant per decidir el guanyador. Actualment hi ha una pugna entre Pons i Ojeda. En la lluita pel Campionat de Catalunya Albert Orriols va líder, marcat de ben a prop per Jordi Zurita.