Viure en un apartament, anar a comprar al mercat, parlar amb la gent dels pobles o menjar als restaurants més típics. Aquestes són algunes de les coses que fan els bloguers que participen al Resident Bloggers, un programa impulsat pel Patronat de Turisme de Girona. A diferència d'altres viatges pensats per a bloguers, en aquest programa es busca que aquells que visiten la demarcació se sentin com a locals i que escullin, al seu aire, què volen visitar i sobre què volen escriure. Abans, però, han de presentar un projecte sobre les audiències que tenen i quins continguts els interessen.

L'objectiu d'aquest programa és que la generació de continguts sobre la destinació vingui a través de persones externes a l'organisme, un aspecte que dóna «més credibilitat» a la informació que es troba a internet. Aquest programa es va donar a conèixer l'any passat durant el congrés per a bloguers de viatges TBEX que es va fer a Atenes. Des de llavors, han rebut més d'una trentena de peticions de tots els racons del món. «Per fer la selecció mirem que siguin persones que tinguin una audiència àmplia i que hi hagi un equilibri entre bloguers que vulguin parlar del Pirineu, de la Costa Brava i també dels diferents productes que ofereix la destinació», explica la responsable del Departament Online del Patronat, Gemma Suñer.

La principal diferència entre el Resident Bloggers i la resta de viatges de premsa pensats per a aquest col·lectiu és que, en aquest cas, el patronat només els gestiona el viatge i els facilita allotjament. A partir d'aquí, són els mateixos bloguers els que poden escollir què volen veure, a quins llocs volen menjar i com volen viure. «No venen aquí de vacances sinó a treballar, i per això no s'estan a un hotel», explica Suñer. La voluntat és que durant les setmanes que s'estan a la destinació visquin com ho fa la gent de Girona, vagin a comprar al mercat, aprenguin les receptes del territori i parlin amb la gent. La responsable d'Online destaca també que no es paga res als bloguers ni se'ls planifica l'agenda, tot i que sí se'ls faciliten contactes o informació sobre aquelles activitats que més els interessen. És per això que aquest programa preveu que les estades siguin més llargues del que ho són habitualment als blog trips. De mitjana, s'estan entre dues i set setmanes al territori.

El primer semestre de 2015 ja han format part d'aquest programa set bloguers internacionals. Segons reconeix Suñer, estan satisfets de com ha funcionat i estan a l'espera que acabin de penjar tots els continguts que han generat. «Són persones que tenen una agenda molt atapeïda i que, en alguns casos, treballen amb formats com el vídeo que requereix temps per a l'edició», assenyala. El Patronat monitoritza tots els continguts que creen aquests bloguers i també en fa difusió.

Fins ara han passat per la destinació la parella de bloguers canadencs Dave Bouskill i Deb Corbeil, propietaris del blog The Planet D que té 2,5 milions de visitants anuals; l'australiana Ruth Johnston, del portal de viatges adreçat a famílies amb nens Exploramum & Explorason, de 258.000 visitants únics; el nord-americà Tim Anderson i la mexicana Cristina Barrios del portal Marginal Boundaries, amb prop de 3 milions de visites mensuals als seus canals de xarxes socials; l'escriptora i il·lustradora nord-americana Candace Rardon que fa il·lustracions de les destinacions i els bloguers especialitzats en gastronomia Eric i Amber Hoffman, del portal With Husband in Tow amb més de 13.000 pàgines vistes mensuals.