"La indústria de l'automòbil es perfila com un autèntic motor de creixement per sortir de l'actual situació econòmica", manifestava Ana Pastor, ministra de Foment, en la cerimònia de lliurament de l'onzena edició dels Premis Cotxe de l'Any dels Lectors d' Editorial Prensa Ibérica i La Vanguardia. Un paper protagonista que la mateixa Pastor subratllava en citar la "capacitat de generació de riquesa tant a nivell productiu com de creació d'ocupació". No en va, la ministra de Foment destacava xifres com la capacitat de tres milions d'unitats anuals de les 17 plantes automobilístiques espanyoles, que situen al nostre país com la novena potència a nivell mundial, la segona a Europa, i la primera en matèria de vehicles industrials, també, en el continent.

En aquest sentit, Pastor va fer especial èmfasi en la fortalesa de les empreses espanyoles, immerses directament o indirectament en el teixit industrial del motor. Va recalcar la capacitat exportadora que "obre camí a altres sectors i empreses, l'expansió exterior és la nostra punta de llança per sortir de la crisi". Així mateix, la ministra va anunciar l'aprovació del pla nacional de Logística per a juny d'aquest any, el que, sens dubte, serà un nou impuls per al sector de l'automoció, imprescindible en el desenvolupament del transport i la distribució.

Aposta de futur

En la mateixa línia de suport i confiança en la indústria de l'automòbil, la ministra afirmava la idea de la "importància de la col · laboració entre tots els sectors implicats i el Govern", amb el reconeixement a una indústria generadora d'"ocupació d'alta qualificació" . D'aquí, la renovació del pla PIVE, amb reducció de dotze a deu anys d'antiguitat per a l'adquisició de vehicles, i l'aprovació del pla Prima Aire, destinat a la modernització del parc de vehicles comercials lleugers, com a contribució a la protecció del medi ambient.

Un segment que Javier Moll de Miguel, president d'Editorial Prensa Ibérica, vinculava amb el de la informació i també qualificava de destacat contribuent "al creixement econòmic". Amb tots els seus productes, l'automoció demostrarà, al final d'aquest exercici, que "els mals auguris per al 2013 no estaven en absolut encertats".

Germán López Madrid, president de Volvo Car Espanya, recollia el guardó del Cotxe de l'Any dels Lectors 2013 de mans de la ministra de Foment. Després de mostrar la seva satisfacció per l'èxit aconseguit pel V40, el màxim dirigent de la firma sueca a casa nostra afirmava, "el sector de l'automòbil representa el món de les emocions i els somnis. Tenim l'enorme responsabilitat de crear aquesta màgia i traslladar-la al consumidor final. Hem alimentar aquests factors per seguir generant desitjos que es fan realitat, amb la seguretat que sempre ha caracteritzat Volvo. "

Vodafone i Honda Automòbils Espanya

Però no només era el Volvo V40 el protagonista de la gala de lliurament dels premis "Cotxe de l'Any dels Lectors 2013". Honda Automòbils Espanya rebia el "Premi Extraordinari de la Comunicació Publicitària", per la seva aposta pels mitjans de comunicació impresos en el seu objectiu de posicionar la marca en el competitiu mercat de l'automòbil espanyol. Javier Moll lliurava l'escultura de Martín Chirino a Marc Serruya, president d'Honda al nostre país. El primer executiu del fabricant japonès feia especial èmfasi en la importància de la premsa regional, a la qual qualificava d '"autèntic' partner 'per la seva tasca d'aproximació a l'usuari final dels nostres productes, el que ens assegura complir amb escreix els nostres objectius de comunicació ".

Així mateix, la distinció d'"Empresa del Motor" anava a parar en aquesta ocasió a mans de Vodafone. Javier Godó, president del Grup Godó, era l'encarregat de lliurar el guardó a Francisco Román, president de Vodafone. Román feia un paral · lelisme entre els sectors del motor i de les telecomunicacions, tots dos amb una destacable "capacitat de transformació i innovació, a més d'uns nivells de contínua inversió i exigència permanent", que els situen a l'avantguarda de la indústria actual en matèria de investigació i desenvolupament.

Amb el lliurament dels Premis Cotxe de l'Any dels Lectors 2013, el Volvo V40 s'incorpora a un exclusiu llistat de vencedors, que han protagonitzat al llarg dels últims onze anys aquesta iniciativa que té com a objectiu reforçar el vincle entre el panorama editorial i el món de l'automòbil. Una àmplia representació de personalitats del món empresarial i també de les institucions acudien a aquest esdeveniment, entre les quals es trobaven Luis Valero, secretari general d'Indústria i PIME, i Maria Seguí, directora general de Trànsit.