Les dades d'accidentalitat al nucli urbà de Girona revelen que el vial on hi ha més col·lisions amb vehicles que acabaven amb víctimes (ferits o morts) és la frontissa del Güell. Tres dels cinc primers trams de carrers on l'any 2009 hi va haver més topades van ser en aquest vial.

El punt amb més accidents amb ferits al llarg de l'any passat va ser la rotonda de l'Assemblea de Catalunya (situada a sobre del Palau de Fires i que connecta amb el pont de Fontajau). Hi va haver 32 xocs. Al carrer riu Güell (des de la rotonda de Santa Eugènia (la dels Maristes) dels Maristes fins a la rotonda de Salt (la dels antics cinemes Lauren), on es van registrar 31 accidents. I en cinquè lloc hi ha l'avinguda Tarradellas (comprèn des de la rotonda Assemblea de Catalunya fins a la rotonda dels Maristes, on va haver-hi 22 accidents.

Els altres dos trams situats en els cinc primers llocs, però fora de la frontissa del Güell, són ?l'avingudua de França (entrada a Girona des de Sarrià de Ter), on es van produir 30 topades i el tram de la Gran Via de Jaume I en el tram entre l'avinguda Ramon Folch (correus) i fins a l'alçada de la plaça Marquès de Camps.

Els cinc trams tenen dos carrils per sentit, on solen transitar-hi molts vehicles. Hi ha altres carrers que no apareixen destacats en les estadístiques, però que també registren molts accidents amb ferits, com ara la carretera Barcelona, que té accidents molt repartits en els diferents trams entre cruïlles.

Al llarg de l'any passat hi va haver 450 accidents, un dels quals va acabar amb un mort (un cotze que va caure des d'un punt al riu Ter). Comparativament, les xifres són més baixes que altres anyss obretot si es té en compte que ha crescut la població i el parc de ?vehicles. Tot i que l'any 2008 hi havia hagut menys accidents (426 amb 3 morts), des de l'any 2001 fins al 2007 sempre n'hi havia hagut més.

Si es mira el percentatge d'accidents per cada mil vehicles, l'any 2008 i el 2009 han estat el més baixos dels darrers anys, amb menys de set accidents per cada mil vehicles. Anys enrere la xifra arribava a superar els nou o deu xocs amb ferits per cada mil cotxes. El descens de xocs segons l'Ajuntament es deu a diferents factors, com ara la millora de la calçada i la transformació urbana en molts carrers on s'ha rebaixat encara més la velocitat màxima i també a una major conscienciació dels conductors.

Els perfils i les causes

En la gran majoria d'accidents s'ha pogut determinar qui era el responsable. En set de cada deu casos s'ha tractat de turismes i en un de cada quatre s'ha considerat culpable un ciclomotor o una motocicleta. Les topades han estat sobretot lateralment. També hi ha xocs per darrere o accidents que un conductor ha tingut tot sol. Molts cops la causa ha estat una distracció del conductor i també per no respectar l'espai amb el vehicle que circulava al davant. En tres de cada quatre successos amb víctimes s'ha considerat culpable un home per només un de quatre una dona.