Girocàmping obre amb l'objectiu de captar turisme de proximitat

La quarta edició es consolida amb 139 expositors, amb important presència francesa

07.03.2016 | 07:09
Girocàmping obre amb l'objectiu de captar turisme de proximitat

La quarta edició de Girocàmping va obrir ahir les seves portes tot augurant un bon estiu per al sector. Entre les seves prioritats hi ha la de captar el turisme tant de Catalunya com del conjunt de l'Estat espanyol, que en aquests moments representen només un 5% de la clientela. Pel que fa al turisme internacional, la directora general de Turisme, Marian Muro, va assegurar que Catalunya es troba en una situació geopolítica «molt favorable», ja que a banda de paisatge i instal·lacions de qualitat ofereix també seguretat per als turistes. Tot i això, va advertir que en el futur altres països poden augmentar la competència i que per això cal estar «preparats».

L'edició d'aquest any reuneix 139 expositors i compta amb un 50% més d'empreses franceses que l'any passat. El president de l'Associació de Càmpings de Girona, Miquel Gotanegra, va destacar l'«èxit» d'aquesta edició, tot assenyalant que s'ha ocupat tota la Fira i 2.800 metres quadrats de l'exterior. A més, va explicar que compten amb més de 1.100 professionals que s'han inscrit per participar en les jornades professionals d'aquests dies. Entre altres, hi ha previst un networking organitzat per la UdG i un altre a càrrec de l'Escola d'Hostaleria i Turisme, per tal de posar en contacte els alumnes amb els empresaris turístics.

Marian Muro, per la seva banda, va destacar el ràpid creixement i consolidació de la Fira en només quatre anys. Va recordar que els càmpings han deixat de ser espais de només pernoctació i que ara ofereixen múltiples activitats, des d'esportives fins a familiars, i va convidar administracions i càmpings a treballar plegats per aconseguir posicionar l'oferta i mantenir la competitivitat del sector. En aquest sentit, va assegurar que les perspectives són bones per a aquest estiu, pel que han pogut comprovar del mercat rus i alemany. Tot i això, va convidar a no abaixar la guàrdia i a seguir essent competitius.

Per la seva banda, el president de la Diputació, Pere Vila, va defensar la fira com un espai on captar clients però també on mostrar una bona imatge. Vila va subratllar que els càmpings d'altres països han millorat molt la seva posada en escena, però va reivindicar que els càmpings gironins tenen tots els ingredients per ser el màxim de competitius. Finalment, l'alcalde de Girona, Albert Ballesta, va agrair que fires com aquesta ajudin a convertir la ciutat en una referència dels congressos i va recordar que les comarques gironines compten amb un patrimoni cultural, gastronòmic i paisatgístic molt important que es pot descobrir a través dels càmpings.

A la nit, l'Associació de Càmpings de Girona va entregar el premi Jaume Genover a Josep Albert Banús, propietari del càmping Internacional de Calonge, extresorer de l'entitat i també membre de les juntes de la Federació catalana i espanyola. Banús, que va rebre el premi de la mà del president de la Generalitat, Carles Puigdemont, continua actiu i els seus fills, Anna i Albert, estan implicats actualment en la gestió del càmping. Fa anys va recórrer milers de quilòmetres per anar a promocionar-se per fires de tot Europa, sobretot Itàlia.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema