Els Reis s'han interessat avui per iniciatives per aprofitar el talent amb un pensament creatiu i pels consells d'experts perquè els joves accedeixin a una ocupació adequat a les seves capacitats durant la tercera jornada d'educació emprenedora de la Fundació Princesa de Girona (FPdGi).

Després de presidir ahir la cerimònia de lliurament dels Premis FPdGi 2016, el rei Felip i la reina Letícia han tornat avui al Palau de Congressos de Girona per conèixer les reflexions d'estudiants i tutors participants en els programes de la fundació.

A la solapa de la jaqueta del Rei destacava una insígnia, la de la condecoració commemorativa que recorda els setges que va patir la ciutat el 1808-1809 per part de les tropes napoleòniques i que el rei Felip ha lluït diverses ocasions com a Príncep de Girona.

El Rei ha estat el primer a arribar, a temps per assistir durant dues hores a les reflexions de l'editor i conferenciant educatiu britànic Ian Gilbert, presentat com un dels principals "visionaris de l'educació" en el món, que ha emplaçat l'auditori a reflexionar sobre les seves capacitats individuals amb contínues preguntes llançades al públic.

Gilbert, que va fundar fa més de vint anys Independent Thinking, una plataforma perquè els professionals de l'ensenyament compartissin experiències que permetessin aprofitar al màxim el potencial dels alumnes, és el responsable del web Thunks, en la qual planteja preguntes aparentment senzilles per ajudar a veure el món des d'una perspectiva diferent.

"Hi ha més futur que passat o més passat que futur?", ha estat una de les preguntes que ha suscitat més implicació per part del públic al llarg d'una conferència molt dinàmica, esquitxada de vídeos per convidar a la reflexió i llistats amb les idees clau projectats en una gran pantalla.

Assegut com un assistent més entre el públic, sense corbata, el rei Felip ha fotografiat amb el seu telèfon mòbil una d'aquestes llistes, les "Normes de la creativitat", que invitaven a trencar regles establertes, assumir que "res no és cert" i "pensar diferent".

També ha guardat al seu mòbil imatges d'altres textos de la pantalla quan mostrava alguns dels consells del nord-americà Tom Peters, expert en gestió empresarial, com "És millor demanar perdó que permís" o "No contractis gent amb notes molt altes a la Universitat i a Secundària".

Fins i tot ha participat en el joc de qüestions dirigides al públic pel conferenciant i ha alçat la mà, divertit, quan Gilbert, per il·lustrar la seva tesi que ningú no ha de perdre la confiança en si mateix, ha preguntat quants dels assistents havien tingut l'experiència que un mestre els hauria assegurat quan eren nens que no valien per cantar.

Mentrestant, la reina Letícia atenia, també com un oient més, les paraules dels participants a la taula rodona "Joves i ocupació: Els nous Jocs de la Fam?", organitzada en el marc del programa "Apadrinant el Talent", i en què han intervingut l'especialista en formació Álex López, el cofundador de Wallapop Miguel Vicente i els caçatalents Jelena Trajkovic i Joan Clotet.

Moderats per Arancha Ruiz, especialista en aquesta àrea, els ponents han proporcionat als joves inscrits en aquest programa de la FPdGi nombrosos consells per complir en la seva manera de sol·licitar feina el que les empreses n'esperen: iniciativa, capacitat d'innovació, ganes de treballar en equip, flexibilitat i donar a conèixer els seus coneixements a través de les xarxes socials adequades.

Creat el 2012, "Apadrinant el talent" és un programa que ha posat ja en contacte a més de 400 directius i professionals amb altres tants joves de 18 a 30 anys que són els primers a la seva família a obtenir una titulació superior i per als qui exerceixen de mentors en la seva recerca d'ocupació.

Abans d'abandonar el Palau de Congressos per tornar a Madrid, els Reis han dedicat més de mitja hora a conversar amb professors i alumnes d'alguns dels 130 centres d'ensenyament de tot Espanya participants en el programa Educar el Talent Emprenedor. EFE