L´invent de les rotondes, tal com les coneixem ara, s´atribueix a l´enginyer britànic Frank Blackmore, que va desenvolupar el seu projecte a la dècada dels 60. Tot i així ja hi havia construccions semblants a les d´ara a les principals cruïlles de grans ciutats com París i Nova York.

Per acabar de reblar el clau les rotondes o interseccions giratòries no han parat d'evolucionar des que van començar a aparèixer als carrers i carreteres. De l'últim model se´n diu turborotonda, i és un invent que va aparèixer a Holanda per evitar col·lisions laterals, que són les més habituals que hi ha mentre se circula per dins, i també confusions dels conductors a l´hora d´entrar i, sobretot, sortir.

Així mateix se li atribueix més capacitat per digerir i distribuir la circulació de vehicles. El secret és que la senyalització pintada al terra ja dirigeix el conductor. És a dir, es tria la sortida fins i tot abans d´entrar, ja que el carril pel qual se circula adreça directament el conductor, que no ha de canviar de carril. El nou model, implantat bàsicament a Holanda, s´ha començat a escampar per tot Europa.