Fa set anys, l'aeroport de Girona ocupava el lloc 23è de tot l'Estat. Aquell any, amb només 557.187 passatgers, havia tocat fons. Fins i tot es veia superat pel de Reus. Ara, la xifra d'usuaris gairebé s'ha multiplicat per deu. El 2009, al bell mig de la crisi econòmica mundial, van passar per l'aeroport gironí 5.289.975 passatgers, només un 4,1 menys que en l'exercici anterior. Va ser un dels que va aguantar millor la davallada de viatgers a tots els aeroports espanyols. Dels importants, només Eivissa va registrar una caiguda menor. Barcelona va perdre un 9,1% de passatgers; València un 17,8%, Bilbao un 16,8% i Palma de Mallorca un 7,1%. L'altra dada positiva ha estat conèixer que és el tercer aeroport més rendible de l'Estat, amb uns beneficis de 12,56 milions d'euros el 2009, només superat pels d'Alacant i Palma de Mallorca. L'aeroport de Girona travessa un moment dolç propiciat per l'arribada de Ryanair. Es troba ja entre els de més moviment de l'Estat, s'han fet obres de millora en la terminal, s'han construït més aparcaments, etcètera. El que a principis de la dècada era un aeroport amb un futur incert, ara travessa la millor etapa des que es va inaugurar, el 1967. Ara bé, això no és suficient en una societat en la qual tot canvia amb molta rapidesa. Per això, el 2010 es presenta com un any clau per a l'aeroport gironí. Primer, cal comprovar si continuarà aguantant la caiguda de passatgers provocada per la crisi. I, segon, s'haurà d'estar a l'expectativa per veure com l'afecta la ja confirmada presència de Ryanair a l'aeroport de Barcelona. Sembla que el primer objectiu de la companyia irlandesa és el pont aeri amb Madrid, però no es descarta que traslladi algun vol de Girona cap al Prat. No obstant, Ryanair ha començat l'any anunciant una nova connexió amb la ciutat francesa de Lilla.