No al parc eòlic

de Gamesa

a l'Alt Empordà

JOSEP MONTALAT COLL. VILAMALLA.

M'assabento que hi ha municipis (alcaldes) que estudien acceptar que posin el monstruós parc eòlic de Gamesa als seus pobles i també l'alternativa de posar aquests terrorífics destructors del paisatge al corredor d'infraestructures entre el TGV i l'autopista AP-7, que és menys catastròfic però no deixa de ser impactant en el paisatge.

Em pregunto: Per què hem de cercar solucions alternatives a un problema que no tindríem simplement dient que no ens convé pel greu impacte visual que té? Quants llocs de treball crearan aquestes mastodòntiques hèlices? Quants llocs de treball en el sector turístic es perdran si això tira endavant en el lloc que sigui de la comarca? Vivim del turisme i el volem perdre per un quants euros que es cobraran de taxes? Us heu posat alguna vegada sota l'Hotel Arts de Barcelona i heu mirat enlaire? Voleu veure aquesta immensa altura repetida 64 vegades? Quina lògica té que els ajuntaments no donin permisos per a edificis de gran altura i en canvi no vegin el que s'està a punt de fer? Quina lògica té que el Consell Comarcal adeqüi 10 miradors perquè el turisme vegi el paisatge de la plana si només veuran torres eòliques? Quin sentit té que protegim els parcs naturals si fem malbé el paisatge d'aquesta forma? Quin sentit té que vulguem protegir els ocells que hi vénen si quan vulguin aplanar s'estavellaran contra les hélices? Quin sentit té que s'enderroqui el Club Mediterranée i s'accepti aquesta pífia? Quin sentit té dir que volem un turisme de qualitat si quan girin el cap només veuran molins girant?

Des de casa meva veig les Alberes, les Salines i la Salut de Terrades. Què veuré si això es tira endavant? Si es fa, me n'aniré al Baix Empordà. Quants turistes no faran el mateix? Neguem-nos a acceptar el monstruós projecte. Tenim dret a dir no.

Peatges

Rafael FernÁndez. FIGUERES.

Als que vivim aprop de la frontera amb França, a l'Alt Empordà, i no podem, per feina, anar amb tren i només podem fer servir el cotxe per anar amunt i avall, només de pensar que hem d'anar a Barcelona ja ens fa marxar les ganes de pencar. O bé anem per la N-II i ens arrisquem a arribar l'endemà d'una reunió, o bé anem per l'eix transversal o per Bracons... no ens costa un duro però tardem molt més... O bé anem per l'AP-7, la famosa AP-7, la més transitada d'Europa diuen i la que més calerons genera (bé, això els senyors d'ACESA i La Caixa segur que no ho veuen així).

D'un temps ençà, però, un es planteja seriosament anar per la N-II o fins i tot per Bracons-Vic-Granollers, ja que ara per ara a l'AP-7 hem de fer molts quilòmetres a 80 per hora, en condicions clares de perill i a més a més hem de pagar.

Home, veient el que hi ha en aquest país de pillets, no ho trobo gens estrany. Però no ens hem plantejat tots plegats que en realitat estem pagant per un servei que no ens donen? Que estem pagant per un plagi? Si paguem quasi bé 11 euros per anar a Barcelona per via ràpida, doncs què menys que poguem anar ràpids... Però no, hem d'anar a 80 i a sobre pagar... no creieu que és una estafa? No creieu que ens haurien d'obrir el peatge de la Roca?

Crec que ens roben els diners i més ens robaran ara que diuen volen començar les obres d'ampliació fins a la Jonquera...

Clar, ja ho sé, a Catalunya no hi ha autovies com a quasi la resta d'Espanya, sobretot de Madrid cap avall...

Clar, ja ho sé, jo no pertanyo a una de les dues úniques classes socials que convivim en aquestes contrades: els que paguem peatges i aquells als quals els paguem els "peatges".

Radar a la C-66

Ferran Macias. OLOT.

Voldria denunciar un radar a la carretera C66 en el seu tram des de Banyoles a Sant Julià de Ramis. En aquest tram de C66 hi ha un radar, que a mi m'ha saltat 2 vegades a 118 km/h, quan la limitació és de 100km/h. Fins aquí tot correcte. Però el problema és que he fet recurs, ja que en el moment de les dues fotografies jo estava fent un avançament i com marca la llei, en vies ràpides es pot superar el límit en 20 km/h en el moment de fer un avançament. La resposta del servei català de trànsit és que tenen catalogada aquesta via com a autovia. Pero no és una autovia, ja que no està senyalitzada com a tal en entrar i sortir de la via, no té tanques per limitar l'accés a la via, i fins i tot hi ha entrades directes a camins rurals, camins particulars, camps i a fàbriques! Té accesos directes al tronc de la via!

Com es pot catalogar d'autovia una via que no compleix les normatives per ser catalogada autovia? Com sé jo que entro a una autovia si no hi ha ni tan sols el senyal vertical que així ho ha d'informar? Com es pot catalogar d'autovia una via en la qual els vianants i qualsevol vehicle o animal pot accedir directament a la via sense cap limitació? Inclús bicicletes, ciclomotors i tractors poden accedir a aquest tram de C-66 sense cap limitació ni cap senyalització que així ho prohibeixi?

Mentrestant tots anem pagant denúncies "falses", "il·legals", etc.

Col·legi Santa Maria de Blanes: Fellini versus "Patito"

ANNA VALLS POU. BLANES.

Aquest matí les meves filles m'han fet entrar a l'escola per ensenyar-me el vestuari que han de portar a partir del mes de setembre. Totes dues feien cara trista i jo no entenia per què. Quan he estat al davant dels maniquís he notat una barreja de sensacions. Per una banda veia un homenatge al gran Federico Fellini i l'entranyable Amarcord, amb tota aquella colla de nens amb pantalons fins als genolls i de nenes amb faldilletes i llaços al cap esperant l'arribada d'Il Duce. Però com que no he vist la sotana que per força haurien de portar els capellans he deduït que tot és degut a la mala influència que provoquen algunes sèries de la televisió, on tots els nens van uniformats en una escola que només treballa el tema estètic fomentant la mentida i la rivalitat entre colles.

Tota la vida havia admirat el Col·legi Santa Maria pel fet de respectar la personalitat i la individualitat de cada nen quan a Blanes encara hi havia escoles que mantenien l'uniforme (per sort es van adonar de l'error que estaven cometent). Ara els meus dubtes són: a partir de setembre veurem el Sr. Director amb sotana? O la sotsdirectora amb pamela i ungles postisses? Canviaran el nom de l'escola pel de Col·legi Santa Pretty Maria? Com serà l'uniforme dels mestres i de tot el personal de l'escola? És més important l'estètica que la cultura dels nostres fills? Com és que no hi ha el preu? Potser és perquè el paga l'escola... Al setembre ens ho trobarem!

Tot supeditat

a la bicicleta

Eugeni Domingo Ribary. BESCANÓ.

Ara que està de moda la bicicleta i que els nostres polítics l'afavoreixen i tots en diuen meravelles, cal veure'n també els possibles punts febles. La bicicleta no és una solució per llargues distàncies, requereix un mínim de forma física, no permet carregar objectes pesats o voluminosos, no permet portar un passatger addicional (excepte nens petits), incrementa la seva perillositat en cas de pluja i és inútils davant una orografia complexa.

No té sentit eliminar desenes d'aparcaments per fer carrils bici, eliminar carrils per als cotxes o limitar la velocitat a 30 només, perquè estem incrementant els problemes de mobilitat. Inclús les bicis van més ràpid que a 30! I hi ha força incivisme per part d'alguns ciclistes. Les bicis surten pertot arreu, poden anar en totes direccions, no fan soroll. Trobo a faltar controls i multes. Perquè no és obligatòria una assegurança, l'armilla reflectant i el casc?

I voldria recordar que només iniciar la Girocleta ha costat més de 500.000 euros. I també estaria bé saber quant val mantenir el servei. I veient l'exemple de Barcelona caldrà fer-ho molt bé. Als cotxes, i de retruc als conductors, els governs els crucifica, però la demagògia és tal que tots volen afavorir el turisme, els avions, els creuers, el comerç, l'esquí... això no contamina? Quanta falsedat.