Proliferen per tot arreu les anomenades botigues de gurmet. Es tracta d'establiments que venen productes (cars) per a clients que suposadament saben apreciar el menjar exquisit i la bona beguda. Per des??comptat, més de la meitat dels u?sua??ris d'aquests comerços no són si?barites. Però no passa res, tampoc ho és la gran Carmen Lomana. En plena crisi, hi ha gent a qui agrada sentir-se refinada visitant les botigues de gurmet, també cone?gudes com a delicatessen, cada dues o tres set?manes. El millor que poden fer els que no en saben és deixar-se aconsellar per qui regenta el negoci. No obstant això, hi ha compradors que opten per llançar-se sense vergo?nya ni manies a l'aventura gastronòmi??ca i enològica, i acaben emportant-se a casa mel?melades, patés, llaunes de bonítol, licors i sobretot xampanys, caves i vins per l'etiqueta. No basen la seva decisió en la marca, el fabricant o la denominació d'origen de l'article, sinó en la seva presentació física, en el disseny. Mantenen una actitud similar a la d'aquells que es deixen veure als concerts dels (cada cop més decadents) festivals d'estiu de la Costa Brava. En realitat, els uns i els altres solen ser els mateixos. Cadascú pot gastar els seus diners com vulgui, malgrat que l'ideal seria invertir-los amb criteri.