L'aerolínia de vols barats perfecta cobrarà les taxes d'aeroport (no hi ha manera d'evitar-les) sense portar-te enlloc i així haurà aconseguit el punt òptim en el descens del preu al consumidor i del cost a la companyia. Sense incòmodes desplaçaments, sense feixistes controls de seguretat, sense inútils retards, les vacances més adequades per a l'espanyol que no sap anglès i al qual, com que no té diners, tot preu li resulta car. Quina necessitat hi ha d'anar enlloc. No havíem quedat que com Espanya no hi ha res?

Les companyies aèries comparteixen amb Ikea l'ideal de transport: major quantitat de producte, menor quantitat ?d'aire. Això és el paquet pla del qual després el comprador a?con?segueix un armari ple de calaixos buits, és a dir plens d'aire.

Per al propietari de Ryanair el segon pilot és aire: gairebé mai s'usa. Per a la immensa majoria dels vols n'hi ha prou amb l'automàtic i amb el comandant. Només vas infinitèssimament menys segur si el control de l'aparell queda en mans del sistema informàtic, del control a terra i d'un pilot que porta al seient del costat un palet de prestatgeries Billy empaquetades en pla.

És impossible, de moment, fer d'una persona un paquet pla però es poden idear moltes coses que redueixin el viatger a la mínima expressió tridimensional i començar a cobrar des d'aquí. El gras que pagui dos seients, el passatger que voli sense equipatge, el de llargs fèmurs que s'aguanti. Descartat que es pugui volar dret, l'últim és un seient semblant a una cadira de muntar que permet baixar de 80 centímetres a 58 la separació d'una fila a una altra en la classe turista. Diuen que és còmode per a vols de fins a 3 hores i recorden que els genets poden cavalcar fins a 8 hores. Afortunadament, les lleis de seguretat aèria encara ens protegeixen dels qui ho consideren una bona idea.