El diari El País publicava diumenge un excel·lent reportatge sobre tot un seguit d'aeroports espanyols que no serveixen per a res. A Osca el tenen perquè les famílies hi vagin a dinar els diumenges; a Castelló de la Plana, per passejar-hi a peu per les pistes perquè encara no han vist cap avió; el de Terol, que està construït i no té amo; el de Ciudad Real, que va servir per enfonsar la caixa de Castella-la Manxa i el de Lleida, que aviat serà una anècdota al mig del paisatge.

Tot plegat parla de la mala planificació i de la manera com s'han llançat els diners en aquest país al llarg dels darrers anys. Com que el senyor Fabra és un messiànic de grans somnis, Castelló ha de tenir un aeroport i com que el senador Rodolfo Ainsa d'Osca era amic d'Aznar i Álvarez Cascos, quan aquest era minsitre de Foment, també es va emportar un aeroport com si fos un Scalextric.

A Girona vam tenir gairebé durant 30 anys una situació semblant. Les instal·lacions de Vilobí d'Onyar servien per fer demostracions de globus aerostàtics, fires de cotxes antics, aplecs i convencions. Gràcies a Ryanair, l'aeroport gironí es va convertir l'any passat en un dels més transitats de l'Estat espanyol. La companyia irlandesa es convertí en un dels operadors que més turisme portava a les nostres contrades i a la costa del Maresme. I d'altra banda, permeté que la gent de casa nostra viatgés arreu d'Europa i d'Espanya.

Per primera vegada, teníem els gironins l'oportunitat de viatjar des de casa i sense els maldecaps i despeses d'anar a Barcelona. L'aeroport va començar a créixer fins que els senyors Mas i Recoder han decidit que a poc a poc es torni a convertir en una anècdota. No han volgut signar un prea?cord de l'anterior govern i Ryanair ha anul·lat ja els vols domèstics i per tant pensa reduir notablement l'actual flota d'avions. Mentrestant, ja no tenim vol a Madrid, ni a Sevilla, ni a Granada iÉ en pocs mesos Ryanair, que ha estat l'única companyia que va apostar per Girona, se n'anirà i es buscarà una altra base. La reducció de treballadors a l'aeroport des d'avui ja es fa ben palesa. El senyor Mas i Recoder prefereixen donar quantitats milionàries a Spanair. És respectable, però des de Girona hem de dir que ens han près el pèl i ara ens desvien l'atenció tot parlant d'una possible estació del TAV a l'aeroport.

Ara això ni toca, com bé deia en López de Lerma ni és una competència de la Generalitat. Ara es tracta de saber si tindrem avions o no, i deixem-nos de punyetes. Podem gaudir d'unes grans instal·lacions com les de Castelló de la Plana o Múrcia, però si no hi ha avions, no cal trencar-s'hi el cap. No els sembla?

Lamentables les declaracions dels presidents de la Cambra de Comerç i de la FOEG. Amb el tripartit, feien una oposició constructiva que tot sovint calia aplaudir , però ara no poden parlar, han emmuditÉ perquè ja se sap que primer és la política de partit que no pas la institucional. Sort que sempre tindrem gent com l'Antoni Escudero que diu veritats com temples i en aquesta ocasió tampoc s'ha mossegat la llengua, però és clar, això d'anar a pit descobert i sense aixopluc d'un gran paraigües polític provoca que s'hagi de refugiar a la Federació d'Hostaleria, perquè si aspirés a quelcom superior, la mobilització política de tots colors seria majúscula per tal de frustar les seves aspiracions. I així anem