Moltes persones veuen amb preocupació el futur de l'aeroport Girona-Costa Brava. He rebut moltes telefonades i adhesions a l'article de la setmana passada. Ciutadans que viuen allunyats de la política però que no entenen com és possible que un govern es negui a signar un acord amb una companyia aèria que ha permès donar vida a unes instal·lacions que veien de tot menys avions. En Ricard López, de Platja d'Aro, és un dels lectors del Diari de Girona que em va fer arribar la seva opinió. No entén com és possible que CiU vulgui potenciar el turisme i no treballi colze a colze amb Ryanair. És una veu autoritzada perquè és un bon coneixedor del sector turístic. Ha estat regidor de turisme de Platja d'Aro, coneix bé el Patronat de Turisme i a la primera diputació democràtica de l'any 1979 fou un dels sis diputats de CC-UCD. Fou ja en aquella època que s'establí el primer vol Girona-Madrid, però malauradament va durar molt poc temps.

L'èxit d'aquests quatre anys del vol Girona-Madrid, amb tres freqüències diàries, ve motivat per la competitivitat del preu. Amb un 80% d'ocupació podies volar anada i tornada per uns trenta euros. I aquestes ofertes només les podia fer Ryanair amb el suport de les institucions gironines i catalanes. Ara es parla de Spanair una altra vegada, però cal recordar que el seu vol també va fracassar a Girona. I va fracassar perquè els preus eren alts i perquè eren uns irresponsables perquè quan hi havia avió, no hi havia tripulació i quan hi havia tripulació, no hi havia avió. I sé de què parlo.

Ara els que callen -quan fins fa quatre mesos cada dia sortien als diaris-, és a dir, les associacions empresarials organitzen debats, col·loquis i no sé quantes coses més quan han estat incapaços de plantar-se davant de la Generalitat i exigir que no s'anul·lessin els vols domèstics de Ryanair. Les inversions han estat molt costoses, les plantilles de treballadors van augmentar. I ara què? Doncs ara, mentre uns tornen a l'atur, l'aeroport tindrà una colla d'edificis mastodòntics que no serviran per a res. Aquesta actitud del govern de CiU tan poc sensible envers les comarques gironines li pot passar factura a les eleccions municipals. Fins i tot penso que Pia Bosch n'hauria de fer un dels seus fils argumentals i amb molta més insistència. La Girona perifèrica, gràcies a Ryanair, se situava a una hora de Madrid, a una hora de París i connectada arreu d'Europa

Tot plegat un desgavell d'un govern que fa molt bé les campanyes però que a l'hora de la veritat no escolta el territori. Ara veurem si tenen incidència aquestes retallades en les eleccions locals. De moment, Trias ha exigit que no se'n parli fins que els ciutadans ja hagin votat. Veu com l'Hereu li escurça les distàncies i la seva victòria´perilla. Per tant, en parlarà el govern al juny i ara convé un parèntesi. Continuen pensant que els electors som uns ignorants