Les comarques de Girona, especialment la Costa Brava, reben uns 6,5 milions de turistes a l'any i uns 40.000 llocs de treball estan vinculats al sector. Per això, i malgrat que totes les previsions auguren una bona temporada per a enguany, es bo no adormir-se i plantejar-se nous reptes per al futur. Un pla estratègic no deixa de ser un document teòric que després cal desenvolupar-se i que ha de comptar amb el dinamisme del sector privat, però és un bon punt de partida per fomentar una marca prou consolidada, com ho demostra el mateix estudi. La Costa Brava té un alt nivell de coneixement tant a Espanya com en el continent europeu. L'estudi encarregat pel Patronat constata que és la segona marca més coneguda de Catalunya després de la de Barcelona. A banda d'apostar per la millora en sostenibilitat i potenciar la cultura, la natura i la gastronomia, l'objectiu principal es mantenir els mercats tradicionals i potenciar els de la resta d'Espanya, els de països del centre d'Europa amb un elevat poder adquisitiu com Suïssa i Àustria i els nòrdics. Sobra la teoria perfecta, perquè la marca Costa Brava, encara que fa uns anys alguns van intentar embrutar-la, gaudeix d'una bona reputació a Europa. El que no s'ha explicat és amb quins recursos es compta per obrir-se a aquests nous mercats i captar nous visitants. Tot té el seu cost i els diners són escassos. Tanmateix, de poc servirà aquest pla estratègic de turisme de les comarques gironines per als pròxims quatre anys si menystenim un dels punts d'arribada de turistes més importants: l'aeroport. El president de la Diputació, Enric Vilert, va alertar que, si la Generalitat no reacciona aviat, podem perdre la temporada d'hivern després del brusc descens de vols durant la primavera i l'estiu. Ens podem permetre aquest luxe? La Generalitat sembla pensar que sí. Nosaltres creiem que pot ser un irreparable error.