Un dels grans objectius viaris que es va marcar Joaquim Nadal en els seus set anys de conseller d'Obres Públiques va ser impulsar i completar aquesta autovia a partir del desdoblament entre Platja d'Aro i la Costa d'Alou que havia executat l'anterior govern. Per això es va incloure en el pla d'autovies del govern tripartit aprovat pel Parlament el 26 de maig de 2005. La primera constatació que l'obra anava de debò, superades les gens fàcils negociacions amb els municipis afectats, va ser la licitació del tram Vidreres-l'Alou (juny de 2005) i l'adjudicació de les obres entre Palafrugell i Palamós (novembre de 2005). Sis anys després, els treballs ja han acabat en una autovia que registrarà un trànsit de 20.000 vehicles diaris amb puntes de fins a 32.000 a l'estiu. La primera prova de foc ha arribat amb el pont de Sant Joan amb resultats positius per a satisfacció d'alcaldes, empresaris turístics i usuaris. Ara, els col·lapses es poden traslladar a l'interior dels municipis, però això ja són figues d'un altre paner i de més difícil resolució atès el volum de trànsit que rep la Costa Brava durant l'època estiuenca. En qualsevol cas, la posada en servei d'aquesta autovia ajuda a minvar el dèficit històric de quilòmetres d'autovia que pateixen les comarques gironines. L'obra, però, queda incompleta. A partir de Palafrugell, pel nord, la carretera continua essent d'un carril per sentit cap a Girona. Una de les grans obres incloses a l'Anella de les Gavarres és la polèmica variant de la Bisbal. Aquí sí que l'exconseller Nadal no se n'ha pogut sortir i, ateses les retallades pressupostàries que han afectat molt especialment la conselleria de Territori, el més probable es que quedi ajornada "sine die". És, sens dubte, una mala notícia per a la xarxa viària de les comarques gironines.