En un capítol més de l'enfrontament que manté amb el Govern de la Generalitat, la companyia de baix cost irlandesa Ryanair va fer pública ahir la seva programació de vols per al proper hivern, que redueix a la meitat la seva activitat a l'aeroport de Girona. De les 46 línies que Ryanair operava a les instal·lacions de Vilobí d'Onyar, en conservarà només 25, una decisió que atribueix a l'"incompliment" per part de l'actual Govern de CiU de l'acord al qual l'empresa de Michael O'Leary havia arribat amb l'anterior Executiu. Entre els efectes immediats de la mesura adoptada per la "low-cost" irlandesa hi ha una reducció molt important de l'activitat a l'aeroport, que passarà a treballar a la quarta part de la seva capacitat, la qual cosa pot originar la pèrdua d'un miler de llocs de treball. A més, es calcula que deixaran d'usar les instal·lacions de Vilobí d'Onyar prop d'un milió i mig de persones, moltes de les quals eren turistes que visitaven les comarques gironines. No cal ser cap geni per deduir que l'impacte econòmic negatiu a la demarcació serà més que considerable.

En el joc del gat i la rata que mantenen Govern i Ryanair, les comarques gironines són el tercer que rep les patacades. La supèrbia i la manca de previsió dels efectes de les seves accions -imperdonables en un govern- que va demostrar CiU quan es va negar a signar l'acord al qual Ryanair havia arribat amb l'anterior executiu, i la prepotència i el xantatge que caracteritzen la gestió de la companyia d'O'Leary, han deixat Girona en una situació més que complicada, perquè les instal·lacions de Vilobí d'Onyar s'havien convertit en una destacada font d'ingressos que ara hi ha el risc que s'acabin perdent del tot.

És cert que les dues parts fan gestos i envien missatges que deixen entreveure que a la llarga es poden acabar entenent -la Generalitat proposa acords, Ryanair anuncia vols per al març, quan els actuals convenis ja hauran vençut-, però en aquesta partida de pòquer de moment Girona té les pitjors cartes i es va quedant sense fitxes.