Confirmat que Aena no incrementarà les taxes -una de les condicions imposades per Ryanair-, l'aerolíniea va certificar la nova etapa que obre a l'aeroport de Girona després de quasi un any de divergències amb el Govern català. La companyia irlandesa establirà fins a 59 rutes -dinou més de les que tenia- i augmentarà de quatre a nou el nombre d'avions amb base a l'aeroport de Vilobí. L'objectiu és moure uns tres milions de passatgers anuals, lluny dels quasi sis milions assolits fa tres anys. Tornar a aquelles xifres serà complicat a curt termini; sobretot mentre Ryanair operi a l'aeroport de Barcelona. En qualsevol cas, és una bona notícia per a l'activitat econòmica de les comarques gironines que Ryanair no hagi abandonat l'aeroport i que hagi irromput de nou amb aquest elevat nombre de connexions aèries. De les rutes anunciades ahir, cal destacar dos aspectes. El primer és la recuperació del vol amb Madrid, encara que sigui amb una freqüència diària menys que abans de suprimir-lo. Tot i els cants de sirena de Spanair, estava clar que a la companyia catalana no li interessava operar aquest vol, probablement amb tota la raó del món perquè la seva política de negoci no passa per aeroports com el de Girona. La segona és que Ryanair ha recollit una de les peticions de la Generalitat a l'hora d'establir les noves rutes. El Govern català va demanar primar les connexions de llarga distància; és a dir per captar turistes que difícilment es desplaçaran al nostre territori en cotxe. Així, a més de les Illes Britàniques, s'han incrementat les rutes amb els països escandinaus i de l'est europeu. Una de les grans novetats és que Girona tindrà per primera vegada una connexió aèria amb Grècia (Salònica).