El director general d'Abertis Autopistes creu que la postura d'un centenar d'usuaris de l'autopista, que diàriament es neguen a pagar, ens acosta més a l'Argentina de Kirchner que a la categoria de països seriosos que compleixen els contractes. La comparació de Josep Lluís Giménez és desencertada i tramposa. Els objectors del "novullpagar" no han signat cap contracte que els obligui a pagar peatges durant quaranta anys. Més quan ningú és capaç de rebatre que durant anys ha existit una entesa política i empresarial que ha bloquejat sistemàticament la construcció d'una autovia alternativa gratuïta.

Si és una anàlisi erràtica, Abertits ho té molt fàcil posant les cartes damunt la taula: Quants diners va costar la construcció fa 40 anys? Quants diners ha gastat en la seva conservació i ampliacions i, finalment, quants diners han recaptat durant quatre dècades?

A les comarques de Girona hi ha una dictadura viària. O passes per l'escurabutxaques d'Abertis o et veus abocat a matar-te en aquesta mena de carretera "liquida catalans" que han sostingut els governs de González, Aznar, Zapatero i Rajoy. I ho han fet amb la complicitat dels socialistes i populars catalans i, durant molts anys, amb la indiferència, també còmplice, de CiU. Encara ara el conseller Lluís Recoder és molt tou respecte a això, a diferència dels alcaldes d'aquest partit, com Puigdemont i Vila, que disparen amb bala per reclamar el desdoblament (es juguen la simpatia del seu electorat).

Encara encenen més els ànims actituds com la de la diputada del PP, Concepció Veray, que ahir afirmava que els pressupostos d'aquest any demostren el compromís de la ministra de Foment envers la N-II. Comença a ser insuportable el maleït llibret aquest del PP que diu que una mentida repetida mil vegades s'acaba convertint en veritat. Més quan la societat gironina ha demostrat, elecció rere elecció, que els seus nivells d'estupidesa són inferiors a la mitjana.