Les gestions de Foment per rebaixar el peatge de l'autopista Vigo-Pontevedra no són casuals. La ministra Ana Pastor resideix a la zona. Fa uns mesos ja va declarar que "jo visc a Pontevedra i per anar a Vigo només hi puc anar nedant o pagant". Aquestes declaracions eren amb motiu del seu plantejament de construir una autovia paral·lela a l'autopista per anar de Vigo a Pontevedra, mentre a Girona el Ministeri -abans amb Magdalena Álvarez i Pepe Blanco i ara amb Ana Pastor- no desdobla la N-II, entre altres motius, perquè els conductors ja tenen una via ràpida, l'AP-7, com a alternativa. El problema de l'esmentaºda carretera gallega és, aparentment, similar al de la N-II a Girona: una carretera nacional en condcions precàries front una autopista amb un peatge car. En realitat, però, el problema de la N-II a les comarques gironines és molt més greu i per dues raons gens insignificants: 1. El trànsit de la N-II supera notablement el de la N-550 a Galícia; 2. El nombre de morts a la N-II també és molt més elevat que el de la carretera que va de Pontevedra a Vigo. Aquests problemes s'han agreujat amb la crisi. Com publicava ahir Diari de Girona, ha augmentat el nombre d'usuaris de la N-II. Això suposa més trànsit i més risc d'accidents. Es desdoblarà abans la N-550 gallega que la N-II a les comarques gironines? Foment aconseguirà que la concessionària de l'autopista Vigo-Pontevedra rebaixi el peatge i no ho farà amb el tram gironí de l'AP-7? Caldrà estar-hi amatents, com també caldrà estar-ho al proper mes de setembre per veure si Foment, com ha promès, adjudica el desdoblament entre Caldes i Maçanet de la N-II.