L'aeroport de Girona patirà aquest hivern una dràstica reducció de vols, marcada per les actuals condicions de mercat que fa que a les ?compa?nyies aèries els resulti més rendible mantenir alguns avions a terra. La crisi econòmica també afecta la navegació aèria. Lluny queden aquells anys daurats amb la irrupció de Ryanair, que van permetre a l'aeroport gironí tenir un trànsit de 5,5 milions de passatgers l'any 2008 fins a convertir-se en el vuitè de l'Estat. A més de la crisi, les instal·lacions de Vilobí no han remuntat el vol des de la davallada de rutes provocada per les desavinences que van tenir el Govern de la Generalitat i Ryanair ara fa dos anys i també per la presència de la companyia irlandesa a l'aeroport del Prat. Han desaparegut connexions a capitals europees de la dimensió de Roma, Brussel·les o Milà. Només s'han mantingut París, Frankfurt i, a última hora, Londres-Lutton. Girona havia arribat a tenir quatre connexions diàries amb la capital anglesa. Difícilment s'assolirà l'objectiu dels tres milions de passatgers anuals. A falta del darrer trimestre, han transitat per Vilobí 2.371.552 usuaris, un 7,2% menys que el 2011. El de Girona és actualment el quinzè aeroport de l'Estat. Probablement aquest sigui el seu lloc, mentre Barcelona continuiï acollint companyies de baix cost com Ryanair que, en altres països, només operen en aeroports secundaris. La principal notícia negativa de la programació d'hivern és la desaparició del vol a Madrid. Tot i que era el que sumava més passatgers, la companyia irlandesa l'ha suprimit per l'augment de taxes a Barajas. Girona és queda sense cap connexió amb aeroports espanyols. Tenir un vol a Madrid ha figurat sempre entre les prioritats de les institucions gironines. No és fàcil, però cal recuperar algunes energies perdues per restablir aquesta connexió.