Se suposa que la campanya electoral que va començar divendres és, plebiscits al marge, per gestionar i governar la Generalitat de Catalunya. Ningú no ho diria després d'haver escoltat les intervencions de la majoria dels sis principals candidats gironins en el debat organitzat per aquest diari i per Ràdio Girona divendres a la nit. Qualsevol persona que no estigués al cas hauria conclòs que eren eleccions espanyoles. Es va parlar molt de la N-II, de l'aeroport, del Port de Palamós, és a dir, d'infraestructures sobre les quals la Generalitat no té cap competència, i es va eludir referir-se a l'hospital Trueta, a la carretera de la vergonya, a la variant de la Bisbal, la carretera de Sils a Hostalric i tantes infraestructures que correspon gestionar al Govern català i que descansen en el més profund dels oblits des de fa dos anys. Per suposat que no va ser casual: culpar de tot a Madrid, fins i tot d'allò en què no té competències, no només surt de franc, sinó que té premi electoral. Només Millo (PP), que va puntualitzar que la N-II no era la qüestió del debat, i Marc Vidal (ICV), recordant la privatització del Ter i proposant projectes ferroviaris de debò, van intentar portar el debat al terreny que corresponia.