Instagram, la popular aplicació per fer fotos amb el telèfon mòbil, que a mi m'agrada per retratar plats (la cuina és el veritable art del segle XXI), sembla que s'hagi inventat expressament per enaltir Girona. És una de les ciutats més "insta" del país. Aquesta aplicació fotogràfica demostra com de fotogèni?ca és Girona i que bé que li escauen a tots els seus racons els acolorits filtres que incorpora aquesta xarxa social per compartir fotos.

Girona està borratxa d'Instagram. Això ha acabat contagiant la política, on les percepcions i els filtres acaben també alterant la veri?tat. Només així s'entén el resultat d'una d'aquelles preguntes accessò?ries d'una enquesta electoral que, dimarts passat, publicava el diari El Periódico. Afirmava que el 57,6% dels gironins diuen que en els últims 4 anys la ciutat ha millo?rat. M'agradaria preguntar, cara a ca?ra, a aquests ciutadans en què ha millorat concretament perquè, fran?cament, a mi se m'escapa.

S'observa, això sí, entre molts giro?nins uns nivell d'autoestima molt superior al que és habitual. En alguns casos ratllen l'histrionis?me. Possiblement això ho motivin les excepcionals nierades turístiques. Aquest fenomen s'ha multiplicat en els últims temps per mèrit -o culpa- de l'actual Govern i és probable que això justifiqui la percepció de millora de la ciutat que reflecteix aquesta enquesta. Com si l'èxit turístic comportés una millo?ra automàtica i general de Giro?na. Res més incert, d'altra banda, perquè està demostrat i comprovat que un creixement turístic poc planejat fins i tot pot provocar un efecte pervers.

En els últims quatre anys s'han fet grans esforços per convertir Girona en la ciutat més Instagram de Catalunya, encara que l'Instagram és respecte dels instants de la vida el que el Photoshop a les models: realitat adulterada. En cap cas mostra la veritat.

Feu una fotografia mental de Girona -sense filtres- i responeu a aquesta pregunta: en què carai ha millorat en quatre anys?