Les vendes de productes de marca blanca són elevades quan es tracta de despatxar aliments o begudes, però si el que els supermercats i grans magatzems pretenen distribuir són ordinadors o altres dispositius digitals, als consumidors els segueix costant molt decantar-se per aquesta opció. En un estudi elaborat per la consultora Nielsen, es concreta que els articles tecnològics tanquen la llista del gènere que té una pitjor sortida si no ha estat fabricat per una empresa coneguda pel client. La situació oposada ve representada per la llet, els ous, el sucre, la fruita, la carn, les conserves i el formatge. Els particulars no tenen inconvenients a triar un medicament genèric, però es mostren reticents a adquirir un PC o una tauleta amb el distintiu comercial del distribuïdor. Els esforços de màrqueting que inverteixen els responsables d'aquestes companyies expliquen en bona mesura aquest comportament, similar al que es manifesta davant la cosmètica, les cerveses, etc. Un nord-americà mitjà gasta un de cada cinc dòlars de la compra en marques blanques. Per combatre un cert descens en la confiança en aquests productes, cada vegada hi ha més cadenes de botigues que estan desenvolupant una línia pròpia que, alhora, sigui prèmium.