Els humans fem via majoritàriament a les carreteres secundàries i als trens de rodalies, tot i que la publicitat estatal s'entossudeix a mostrar només les grans infraestructures, presentades com un aparador de la modernitat i l'eficàcia. Les autopistes netes, ràpides i sense accidents, així com els trens d'alta velocitat de puntualitat suïssa, formen part del relat dominant a l'Espanya de les portes giratòries, l'economia publicitada pel BOE i els mafiosos amb papers a Panamà. I els aeroports. Però la gent continua morint a carreteres com la de Bonmatí a Constantins, com la nena de 4 anys atropellada dilluns, per no parlar de «les» carreteres de la vergonya, que ja són més d'una, mentre Rodalies Renfe manté un servei rècord en retards i incidents, i orfe d'informació quan l'usuari la necessita. Malauradament, es tracta de «víctimes secundàries», que passaran a engrossir unes estadístiques que els altaveus del Gobierno de España i els mitjans controlats pel PP no publicitaran. Així, no serà mai una prioritat incrementar les inversions en les vies on viu la gent. Podran continuar adjudicant nous trams d'alta velocitat, amb govern o sense.