L'audiència que prové de xarxes socials és cada vegada més important des del punt de vista quantitatiu per als mitjans de comunicació, ja que els hàbits de consum d'informació per part dels lectors, l'ús generalitzat de les xarxes pel conjunt de la població (principalment Facebook), i la irrupció al mercat de nous actors que construeixen l'audiència a través de la seva presència a les xarxes, ha fet que tant els mitjans tradicionals com els nous mitjans digitals hagin d'ajustar la seva estratègia a aquest nou escenari perquè les seves notícies arribin a la quantitat més alta possible de lectors.

Recentment, el periodista Jesús Ortiz, d'Estudi de Comunicació, va presentar el document «Els Mitjans i el seu públic les xarxes socials propicien el diàleg?». Realitzat en col·laboració amb l'agència de notícies Servimedia, en el qual es mostren les conclusions d'una anàlisi sobre la presència, activitat i seguidors a les principals xarxes socials dels mitjans espanyols amb més audiència.

L'informe posa especial focus en la relació que els mitjans tenen amb els seus seguidors, i en aquest es defensa que els mitjans analitzats estan perdent l'oportunitat d'interactuar amb els seus lectors a les xarxes, ja que tendeixen a la comunicació unidireccional.

A més, compara els mitjans de premsa tradicional amb presència en línia i els nadius digitals assenyalant que no hi ha una diferència marcada entre tots dos pel que fa a la seva estratègia però, apunta, els mitjans tradicionals solen publicar més contingut en xarxes que els mitjans nadius digitals.

Encara que l'estudi no ho inclou entre les seves conclusions, no hi ha dubte que aquest fet es deu en part al fet que els mitjans que compten amb edicions impreses, els anomenats tradicionals, són els principals productors de contingut original i de qualitat, i que, també des del punt de vista quantitatiu, tenen més capacitat de mostrar a les xarxes socials les seves informacions, ja produïdes amb una concepció multiplataforma.