Quins aliments influeixen més en les nostres dents?

Encara que el més important per a la salut dental és una bona higiene, també hem de saber què mengem

30.11.2015 | 07:13
Quins aliments influeixen més en les nostres dents?

L'alimentació genera una sèrie d'àcids a la boca que poden arribar a desmineralitzar les dents i danyar l'esmalt dental. Això fa que la dentadura quedi més desprotegida davant l'atac de bacteris causants de la càries i que augmentin les manifestacions d'hipersensibilitat davant la ingesta d'aliments o begudes fredes.

Una higiene bucodental inadequada facilita la proliferació de bacteris orals, però també és important conèixer quins aliments poden ajudar a mantenir una bona salut dentaria o, per contra, el seu consum augmenta el risc de problemes en les dents.

La Clínica dental Còrdova del Pozo ha preparat una llista amb 5 aliments beneficiosos per a les dents i altres 5 que poden augmentar el risc de càries o que poden retreure la teva dentadura:

Els més beneficiosos

- Xiclet sense sucre: un xiclet sense sucre després d'un àpat contribueix a eliminar els bacteris acumulats gràcies al xilitol, un component essencial que posseeix provades propietats anticàries. Inverteix els efectes destructius del sucre en la salut oral, no és fermentable, i, per tant, no pot ser convertit a àcids pels bacteris de la boca, així que ajuda a restaurar un equilibri adequat de alcalins.

- Prendre aigua: ajuda a arrossegar i eliminar les restes de sucre, bacteris i altres substàncies agressives per a la dentadura. Una adequada hidratació de l'organisme, gràcies a la qual s'aconseguirà que tant el flux com la qualitat de la saliva siguin els adequats. Una cosa realment important a causa que la saliva és el primer element protector de la boca tant a nivell mecànic com immunològic.

- Beure llet: alt contingut en calci, fòsfor, vitamines A, D i B. El calci és essencial per a uns ossos forts, i per tant, també per a una dentadura forta. A més, conté caseïna, una proteïna que actua juntament amb el calci per afavorir la salut dental.

- Menjar maduixes: el seu alt contingut en àcid màlic contribueix a blanquejar les dents, ia més conté xilitol de forma natural.

- Verdures de fulles verdes: aquestes verdures requereixen molta masticació, el que estimula la secreció de saliva, rica en compostos antibacterians.

Els pitjors aliments

- Cítrics: l'àcid de l'aranja, la llimona o la llima erosiona l'esmalt de les dents, provocant càries i sensibilitat dental. Per seguir beneficiant-se dels sucs de vitamina C d'aquestes fruites el millor és esbandir-se la boca després de beure'ls i esperar almenys 30 minuts a raspallar les dents.

- Caramels: el sucre és un dels causants principals de la deterioració de les dents, però encara hi ha més. Hi caramels massa enganxosos que s'adhereixen a la superfície dental barrejant-se amb els bacteris i incrementant la possibilitat de càries.

- Vi: els tanins del vi negre tenyeixen l'esmalt dental, poden provocar taques i sequedat bucal. El vi blanc també ataca a l'esmalt, encara que en menor grau.

- Carbohidrats refinats: el pa, les galetes o la pasta conté sucre, el que fa el sistema d'atac a la dent és el mateix que en els caramels. Els bacteris s'alimenten del sucre d'aquests aliments, provocant deteriorament de la dent i erosió de l'esmalt.

- Fruites deshidratades: el seu alt contingut en sucre no beneficia. A més, la seva textura gomosa fa que puguin quedar restes en entre les dents i ser un blanc per als bacteris. Assegura't de realitzar una correcta higiene dental després de consumir-les.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema