Noves tecnologies a l'empresa

Les grans marques aposten per les xarxes socials

Les companyies usen les noves tecnologies per mantenir la confiança dels consumidors i dels clients

 07:20  

EFE/BARCELONA Encara que l'objectiu final de les empreses segueix sent el benefici, les grans marques estan utilitzant les xarxes socials per guanyar-se la confiança de consumidors i clients i conèixer millor els seus interessos a l'hora de llançar nous productes amb campanyes que resultin més eficaços en un àmbit molt competitiu.

Un dels pilars per a aquesta confiança és l'atenció que s'ofereix al client, ha explicat avui Elena Ormaechea, cap d'estratègia de comunicació de continguts 2.0 de Telefónica Grans Clients, en el marc de les jornades "TCTalk" sobre la influència dels denominats 'social mitjana' en les grans companyies.

"S'ha de donar al client la possibilitat de relacionar-se, que els donin les gràcies, algú que ens digui que ens resoldrà el problema", ha apuntat Ormaechea sobre els vincles que es generen amb els consumidors a través de plataformes com facebook o twitter.

Aquesta plataforma de microblogging instantani, ha indicat la representant de Telefónica, és un canal que la gent el percep com un referent tecnològic.

Altres exemples els ha exposat el representant de Gallina Blanca, Ramon Casals, que ha explicat que en comptes d'una aposta per "vendre" producte a través del web corporatiu, aquesta firma de "solucions culinàries" ha anat integrant el consumidor, primer amb l'oferta de receptes i posteriorment donant-li la possibilitat de pujar al web les seves pròpies receptes.

"Cuinar és un acte social i una marca de cuina ho ha de ser també i, com hi ha gent que ja no navega per llocs i només es nodreix de les xarxes socials, traslladem la nostra estratègia cap a elles, sobretot a twitter, amb 24.600 seguidors, una xifra rellevant perquè suposa una aportació de valor", ha assenyalat.

Els seguidors de Gallina Blanca en twitter poden demanar una recepta amb els ingredients que tenen a casa, una fórmula que ha donat rellevància a la firma a blocs i fòrums amb un destacat increment del coneixement de la marca.

"Encara que som una empresa de gran consum no podem obsessionar-nos amb les xifres, perquè el nostre twitter mai no tindrà els mateixos seguidors que Iniesta: el futbol genera més passió que la sopes", ha fet broma Casals, el qual, això no obstant, remarca que sobretot "cal saber escoltar" els consumidors, ja que s'obtenen dades que permeten millorar la comunicació i posar en marxa campanyes més adequades.

De la seva banda, el fundador de l'agència Territori Creatiu, Juan Luis Polo, ha remarcat que l'atenció al client per mitjà de les xarxes socials és una àrea "que no deixarà de créixer" perquè gràcies a aquesta alternativa les marques donen la sensació d'un més interès a donar resposta a les necessitats dels consumidors.

Salut

És la pitjor època de l'any per la grip.
Hàbits senzills que pots seguir per prevenir la grip

Hàbits senzills que pots seguir per prevenir la grip

Entre el 5% i el 20% dels ciutadans estan en risc de patir aquesta malaltia infecciosa

Clínica Corachan, a l´avantguarda de la sanitat privada a Espanya per tercer any consecutiu

Clínica Corachan, a l´avantguarda de la sanitat privada a Espanya per tercer any consecutiu

Com ja va fer el 2015 i 2016, torna a obtenir el Premi Top 20 a la millor trajectòria 2010-2015 en...

Quina és la dosi diària màxima de ibuprofèn?

Quina és la dosi diària màxima de ibuprofèn?

Aquest antiinflamatori és un dels medicaments més habituals en els nostres farmacioles

Per què cal vacunar-se de la grip?

Per què cal vacunar-se de la grip?

El virus no és mortal, però en embarassades o en persones majors de 60 anys pot ser-ho

Motor


Cap a la conducció autònoma
Cap a la conducció autònoma

Cap a la conducció autònoma

Els vehicles totalment autònoms no arribaran fins a la propera dècada i són aquells que no...

Matricular: al desembre o al gener?

Matricular: al desembre o al gener?

No, no és cap llegenda urbana això que el tancament d'exercici és un bon moment per comprar un nou...

SEAT Arona, per la jungla diària

SEAT Arona, per la jungla diària

L'últim dels tres llançaments de l'any de SEAT és la resposta d'aquesta marca a una demanda...

Una ITV adaptada als nous temps

Una ITV adaptada als nous temps

La missió del nou reglament és adaptar-lo als nous temps i, també, fer-lo més exigent en la...


Mascotes


Un gos dormint amb el seu amo.
És dolent dormir amb el gos?

És dolent dormir amb el gos?

Seguir una higiene adequada és clau per compartir llit amb la teva mascota

Una treballadora italiana aconsegueix un permís laboral per cuidar el seu gos

Una treballadora italiana aconsegueix un permís laboral per cuidar el seu gos

La propietària treballa en una universitat de Roma i l'animal havia de ser operat de forma urgent

Enllaços recomanats: Premis cinema