Els 'smartphones' van guanyant posicions dia a dia en detriment dels telèfons mòbils tradicionals. Un estudi assegura que quatre de cada 10 dispositius mòbils a l´estat espanyol ja són 'smartphones' i, pel que fa a la resta de dispositius mòbils d'última generació, el cinc per cent dels usuaris espanyols ja disposa d'un 'tablet' i un altre cinc per cent d´'un eBook'.

L'estudi realitzat per la companyia Nielsen durant el primer trimestre de l'any 2011 també assegura que entre els sistemes operatius mòbils, Symbian contínua sent el que lidera el mercat amb un 65 per cent d'usuaris que posseeix un dispositiu amb aquest so. El segueixen els d'Apple i Android de Google amb un nou per cent i Windows Phone i Blackberry de rim amb un quatre per cent.

Nielsen també ha analitzat l'ús que els usuaris donin als seus 'smartphones'. El 41 per cent dels usuaris utilitzen els seus telèfons intel•ligents per accedir a Internet, principalment des de casa (un 67 per cent) i durant desplaçaments (52 per cent), a les xarxes socials, amb un 44 per cent, i els mapes (33 per cent), els aplicacions de mes èxit en aquests dispositius.

Finalment, l'estudi tambié ha analitzat la influència i l'eficàcia de la publicitat en aquests dispositius. El 80 per cent dels usuaris espanyols s'espera un increment de la publicitat a través dels 'smartphones' al futur.