El futbol es consolida com a estratègia dels canals de pagament per captar clients

Les organitzacions de consumidors alerten els usuaris que vetllin pels seus drets davant els canvis

11.08.2016 | 07:28

La retransmissió de partits de futbol s'ha convertit en el nou cavall de batalla de les operadores de telecomunicacions a Espanya. Les companyies han desvetllat les seves apostes, amb tarifes cada de vegada més agressives, que segons els analistes van més dirigides a captar clients que a generar negoci. Amb aquestes tarifes, «les operadores estan duent a terme una estratègia de captació de clients», assenyala l'analista de la signatura XTB Joaquín Robles, qui afegeix que «gràcies al fet que el futbol l'emeten molt poques cadenes, l'acció de captar usuaris els surt bé».
L'analista de Renda 4 Iván San Félix coincideix a veure en l'emissió de futbol un caràcter «més estratègic que rendible», en «una tendència per fer el més complets possible els paquets d'internet en la llar per no perdre clients». Sant Félix assenyala que «els preus dels drets televisius han augmentat bastant, fins als 800 milions d'euros anuals (al desembre de 2015, Telefònica i Mediapro es van adjudicar per 2.400 milions d'euros els drets televisius de tres temporades) que les companyies hauran de compensar d'alguna manera».
Renda 4 explica que Telefònica podria compensar la inversió amb «el pla d'acomiadaments per ser més eficients» i creu que en l'actual context de recuperació del consum i amb una forta xarxa de clients, «la inversió en drets pot ser relativament assumible, encara que el seu import no hauria de pujar molt més.

Com afecta els consumidors?
Les organitzacions de consumidors veuen amb recel aquests canvis i demanen als clients que estiguin atents als seus drets «encara quan ens ofereixin serveis més complets». La portaveu de la Confederació Espanyola d'Organitzacions de Mestresses de casa, Consumidors i Usuaris (CEACCU), Yolanda Quintana, ha assenyalat les «poques opcions» que tenen els usuaris, ja que «encara que un pot donar-se de baixa si es produeixen canvis unilaterals del contracte, quan un client torna als serveis antics pot trobar-se que les tarifes no tenen per què ser les mateixes de llavors».
El portaveu de la Confederació de Consumidors d'Usuaris (CECU), David Hurtado, ha criticat el «cafè per a tots» que ha aplicat Telefònica i ha demanat als clients que no vulguin el canal de futbol que renunciïn a aquest servei perquè «estan en tot el seu dret».

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema