ddg agencias

n Una trentena de músics i cantants i nou escriptors han col·laborat en l'edició d'un disc doble i d'un llibre que serviran per celebrar el 25 aniversari de La Marató de TV3. Dels dos discs, el primer recull onze cançons de les onze edicions anteriors triades pels espectadors de TV3 i els oients de Catalunya Ràdio durant aquest juliol. El segon disc, el de nova producció, inclou una quinzena de cançons que és on han col·laborat la trentena d'artistes. El nou àlbum inclou cançons gravades en vuit ciutats i deu temes interpretats per primer cop en català. Mónica Naranjo, que protagonitza un espectacular videoclip gravat a la Sagrada Família conjuntament amb la Polifònica de Puig-reig, la Jove Orquestra Simfònica de Barcelona (JOSB) i la Banda de Gaitas Xuntanza de Catalunya, és una de les artistes que canten per primer cop en català juntament amb Nek, Edurne, Ainhoa Arteta, Pablo López i Il Volo.

També s'ha traduït per primera vegada al català el tema No et deixis, no et rendeixis (Don't give up), que és la cançó de l'espot de la campanya de La Marató, interpretada per Ramon Mirabet i Paula Valls acompanyats de l'Orquestra Camera Musicae. Un disc que com va assegurar ahir Àngel Lacalle, que ha dirigit la producció, aporta «la banda sonora de les emocions i de la solidaritat» i que es podrà adquirir el diumenge 4 de desembre amb una quinzena de diari catalans, entre els quals, Diari de Girona.

Pel que fa al llibre, reuneix nou escriptors amb il·lustracions fetes expressament per a cada un dels relats. També compta amb un relat coral dels 28 presentadors que any rere any han presentat el programa de La Marató. Aquest recull «dóna la imatge de la unitat que genera La Marató independentment de la malaltia en què estigui centrada», va afirmar ahir el seu coordinador, Màrius Serra, que afegir que els relats expliquen l'emoció que els protagonistes van sentir presentant el programa solidari de TV3. «En les vuit edicions anteriors del llibre de La Marató, s'han venut 80.000 exemplars. Això vol dir que, any rere any, és un èxit editorial», va explicar Jaume Peral, que va afegir, en relació al disc del programa, que al llarg dels últims deu anys ha venut 1.650.000 còpies.