A només una setmana per tancar el 2010, el Ministeri de Foment encara no ha mogut fitxa per licitar els trams de la Selva que José Blanco va prometre desencallar a finals d'agost. Es tracta dels trams Maçanet-Sils i el Sils-Caldes que s'han quedat a mig fer i que fa més d'un any que estan empantanegats i sense data d'inici.

Aquests trams són els únics que el ministre va indultar a les comarques de Girona gràcies a 700 milions d'euros addicionals que s'han de destinar a l'obra pública durant el 2011. Uns milions que suposaven una nova alenada d'aire fresc poc després de la tisorada en infraestructures que va suposar l'aturada de les obres entre Medinyà i Orriols el passat mes de juliol. És gràcies a aquests 700 milions que s'havien de desencallar aquests dos trams de la Selva. En canvi, respecte al darrer tram iniciat i aturat no hi va haver cap notícia.

A l'espera

A Catalunya, també s'havien salvat de la retallada, a priori, la B-40 de Barcelona, la N-230, que són obres complementàries del túnel de Viella, la N-340, que correspon a la variant de l'Aldea, la variant de Vallirana i variant de Benicarló-Vinarós.

Sembla, per tant, que la voluntat del Govern central per resoldre els trams selvatans aquest mateix 2010 iniciant un nou procés de licitació han tornat a quedar en res. Un cop licitades, les obres s'havien d'iniciar durant el 2011 i, d'una vegada, s'havia de corregir el paisatge empantanegat i desolat que van deixar les màquines de Foment. Un paisatge que, d'altra banda, resulta poc propici per la imatge que s'emporten els turistes un cop baixen de l'avió i es dirigeixen cap a les seves destinacions turístiques de la Costa Brava. Diari de Girona ha intentat obtenir una resposta per part del Ministeri de Foment per saber si finalment s'ha decidit reprogramar l'obra. De moment, però, no hi hagut cap resposta.