Girona tancarà aquest any una de les millors temporades turístiques de la seva història. L'augment de visitants i de pernoctacions també s'ha traduït en un increment dels ingressos hotelers, que a la Costa Brava s'ha situat per sota la mitjana catalana.

Segons els indicadors de rendibilitat del sector hoteler que recull l'Institut d'Estadística de Catalunya, els ingressos per habitació disponible a la Costa Brava es van situar en 30,7 euros al mes de juny, en 54,8 euros al juliol, en 65,3 euros a l'agost i en 36 euros al setembre. Són xifres que confirmen l'estacionalització de la temporada turística al litoral gironí i que representen uns creixements anuals d'entre el 5% (agost) i el 13% (juny). No obstant això, l'increment de la rendibilitat dels hotels de la Costa Brava ha quedat per sota la mitjana catalana, que ha registrat creixements de fins al 16% aquest estiu.

Segons el mateix indicador, la ciutat de Barcelona continua essent, amb diferència la marca turística més rendible, tant pel que fa a la facturació per habitació ocupada com pels ingressos per habitació disponible. Durant el mes de setembre, per exemple, un hotel barceloní va tenir un ingrés per habitació que gairebé triplica el de la Costa Brava. També cal destacar com el litoral gironí registra índexs de rendibilitat un 20% inferiors als de la Costa Daurada, una destinació amb la que sovint competeix per atreure turisme.

Promoció a Rússia

Una de les fórmules per incrementar la rendibilitat hotelera és intentar trencar amb l'excessiva estacionalització de la indústria turística, que comporta una infrautilització de les instal·lacions, així com la recerca de turisme amb més capacitat adquisitiva.

Una de les darreres accions del Patronat de Turisme i la Generalitat va en aquesta direcció. La Costa Brava i el Pirineu de Girona van desembarcar dilluns a Moscou per seduir els turistes russos en una presentació de luxe al Museu Puixkin per promocionar el turisme, amb la més gran exposició de l'obra de Salvador Dalí a la capital russa com a teló de fons.

En un acte de gairebé cinc hores de durada, les autoritats gironines van buscar aprofitar l'exposició de l'obra d'un dels seus històrics ambaixadors en el món per exalçar els atractius culturals, paisatgístics i gastronòmics de la seva terra, més enllà de la tradicional imatge de destinació de sol i platja.

"Al turista rus ja no l'atrauen només els 220 quilòmetres de platja que ofereix la Costa Brava, sinó també les cinc estacions d'esquí, 550 monuments i 55 museus, i també la riquíssima gastronomia que ja ha acaparat 20 estrelles Michelin en 14 restaurants" de la demarcació, va apuntar el director del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Ramon Ramos.

Girona registra una ocupació propera al 60%

ACN | Un 60% és la mitjana d'ocupació turística que hi ha hagut durant aquest pont a Girona i la seva àrea urbana, segons les dades provisionals de l'Associació de d'Hostaleria de Girona i Radial. El dia més fort va ser dissabte, amb una ocupació del 80%, però la resta de dies ha caigut al 60%, en el cas de diumenge, i fins i tot al 50% dilluns. Les previsions meteorològiques que alertaven de pluges i mal temps i que finalment no s'han complert han estat una de les causes de la davallada, segons explica el seu gerent, Jesús Pastor: "Divendres a la nit hi havia hotels amb un 20% d'anul·lacions de turistes que s'havien tirat enrere per les previsions errònies de pluges". A la Costa Daurada l'ocupació ha ratllat el 70% igual que a la Catalunya Central.